Skip to main content
Vraag

Problemen met Ring deurbel sinds update KPN Box 12

• January 11, 2026
  • 23 reacties
  • 91 keer bekeken

Goedemiddag,

Afgelopen vrijdag heb ik via de mijnKPN app een update uitgevoerd van het modem. Ik kreeg hier een melding dat er een update was. Uiteraard braaf gedaan. Sindsdien heb ik een aantal problemen: 

• Mijn Ring videodeurbel had geen beeld meer en gaf geen meldingen als de bel werd ingedrukt. Ik heb eerst geprobeerd om dit te herstellen, door problemen op te lossen. Dit werkte niet. Daarna heb ik de bel verwijderd en opnieuw proberen toe te voegen. Dit werkt helaas ook niet ondanks hulp van de ring helpdesk
    Een andere camera van Ring werkt gewoon.
  • Mijn Google Home geeft diverse moment dat er geen verbinding is. Die hersteld wel weer na enkele seconden.
  • Hetzelfde geldt voor de Phillips babyfoon. 

Uiteraard heb ik al diverse keren de stekker eruit gehaald en weer opnieuw laten opstarten. Dit heeft geen oplossing geboden. 

Mijn setup: 

• in de meterkast in mijn hal heb ik het modem staan (V12.C.25.08.16)
  • in de woonkamer, werkkamer 1e etage en werkkamer zolder heb een bekabelde SuperWiFi 2 punt staan. 

Wie o wie heeft de gouden tip?

Admin: Afgesplitst naar eigen topic, inclusief alle reacties

23 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@melvinvanoosten, welkom hier! Goed dat je dit meldt. Zo te lezen gaat het met name om smart apparatuur, wat als je hiervoor Extra Wifi instelt op 2,4 Ghz? Pakken al deze apparaten de verbinding dan wel goed op? 

De ring deurbel heb ik al proberen te koppelen op het 2.4GhZ netwerk. Dit mocht ook niet baten. De andere systemen heb ik dit niet voor gedaan. Met name omdat alles perfect werkte, tot de update. Het lijkt alsof een bepaalde setting op het modem aangepast is. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Was dit dan met een Extra Wifi netwerk ingesteld op 2,4 Ghz? Zo ja, dan kun je via de webinterface (via 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn) van je Box 12 nog via Instellingen > Systeem > Herstart thuisnetwerk > herstart selecteren. 

Het netwerk start dan helemaal opnieuw op (zonder instellingen te wissen) en ik ben benieuwd of het dan wel goed gaat. 

Yes, sir is via het Extra netwerk ingesteld op 2.4 GhZ. 

Ik heb even snel op mijn telefoon die optie gezocht maar ik kan het niet vinden. Heb alleen deze menu items: 

Jasper van KPN
Moderator

Onder telefonie hoort Instellingen nog te staan inderdaad, die mis ik daar. En jij mist 'm ook. Met deze update zijn er verbeteringen voor de mobiele weergave gedaan, maar dit nemen we nog mee zodat dat verder bekeken kan worden.

Als je via een pc of laptop op het modem inlogt zal je de Instellingen wel moeten kunnen zien om deze reset te doen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 12, 2026

Hi ​@melvinvanoosten, welkom hier! Goed dat je dit meldt. Zo te lezen gaat het met name om smart apparatuur, wat als je hiervoor Extra Wifi instelt op 2,4 Ghz? Pakken al deze apparaten de verbinding dan wel goed op? 

Dat gaat niet werken ( eigen ervaring)

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 12, 2026

De ring deurbel heb ik al proberen te koppelen op het 2.4GhZ netwerk. Dit mocht ook niet baten. De andere systemen heb ik dit niet voor gedaan. Met name omdat alles perfect werkte, tot de update. Het lijkt alsof een bepaalde setting op het modem aangepast is. 

Om welke ring bel gaat het precies? want ik heb hier het zelfde probleem gehad met een Ring deurbel Gen 2 , Bedraad

Wat ik zelf gedaan heb, was deurbel resetten:

1. De reset uitvoeren (Hardware)

De 2e generatie Ring Video Doorbell heeft een ingebouwde batterij (niet verwisselbaar).

• Verwijder de deurbel: Schroef de deurbel los van de muur of de beugel.

• Zoek de knop: Op de achterkant van de deurbel zie je een oranje knop.

• Ingedrukt houden: Houd deze oranje knop ongeveer 15 tot 20 seconden ingedrukt.

• Loslaten: Zodra je de knop loslaat, gaat het lampje aan de voorkant knipperen. Dit betekent dat de deurbel wordt herstart en teruggaat naar de fabrieksinstellingen.

Let op: Heb je de Ring Video Doorbell 2 (met verwisselbare batterij)? Dan zit de knop aan de voorkant, net onder de camera-lens, nadat je de zilveren/zwarte voorkant (faceplate) hebt

2. Opnieuw instellen of verwijderen

Na de reset is de deurbel "leeg" en moet je hem opnieuw koppelen.

• Opnieuw installeren: Open de Ring-app, kies "Apparaat instellen" en volg de stappen om hem weer aan je wifi te koppelen.

• Verkopen of weggeven? Vergeet dan niet het apparaat ook uit je app te verwijderen via: Apparaten > [Je deurbel] > Apparaatinstellingen > Algemene instellingen > Dit apparaat verwijderen.

Problemen met de verbinding?

Als de reset niet helpt omdat de deurbel offline blijft, kun je hem ook opnieuw opstarten via de app (als hij nog wel een beetje verbinding heeft):

1. Ga naar Apparaatstatus.

2. Scroll naar beneden en kies Dit apparaat opnieuw opstarten.

Zal ik je helpen met de stappen om de deurbel na de reset weer opnieuw aan je wifi-netwerk te koppelen?

Lang leve gemini

verwijderd.

Inmiddels heb ik het gevonden en heb ik het thuisnetwerk gereset. Daarna heb ik geprobeerd om de Ring deurbel opnieuw te installeren. Dit is nog steeds niet gelukt. Tijdens het koppelen met de WiFi blijft deze hangen op 95%. De helpdesk medewerker van Ring gaf aan dat het dan vaak aan de ‘handshake’ tussen de bel en het modem ligt. Nu heb ik geen idee wat dat betekent maar misschien dat het de experts hier helpt met een richting? 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 12, 2026

Inmiddels heb ik het gevonden en heb ik het thuisnetwerk gereset. Daarna heb ik geprobeerd om de Ring deurbel opnieuw te installeren. Dit is nog steeds niet gelukt. Tijdens het koppelen met de WiFi blijft deze hangen op 95%. De helpdesk medewerker van Ring gaf aan dat het dan vaak aan de ‘handshake’ tussen de bel en het modem ligt. Nu heb ik geen idee wat dat betekent maar misschien dat het de experts hier helpt met een richting?

Ik snap die Ring helpdesk niet,  want die 95 % heb ik ook wel hier paar keer bij mij voorbij zien komen, maar stug volhouden helpt.

Verder bovenstaande nog gelezen?

@ivo46 Ik heb je stappenplan al meerdere keren doorlopen en dit werkt niet. Ik heb het zelfs een paar keer geprobeerd door ook de beltrafo uit te zetten omdat het een Ring Wired doorbell is. 

Ik heb ook nog geprobeerd om de Ring app op mijn telefoon te verwijderen en deze opnieuw te installeren. Daarnaast heb ik het op een andere telefoon geprobeerd. Mag allemaal niet baten.. Altijd zo vreemd dat iets opeens niet meer werkt. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 12, 2026

@ivo46 Ik heb je stappenplan al meerdere keren doorlopen en dit werkt niet. Ik heb het zelfs een paar keer geprobeerd door ook de beltrafo uit te zetten omdat het een Ring Wired doorbell is. 

Ik heb ook nog geprobeerd om de Ring app op mijn telefoon te verwijderen en deze opnieuw te installeren. Daarnaast heb ik het op een andere telefoon geprobeerd. Mag allemaal niet baten.. Altijd zo vreemd dat iets opeens niet meer werkt. 

Dat is dan balen,  ik weet alleen dat ik zelfde heb meegemaakt en het via bovenstaande werkende heb gekregen.

Het enig wat ik zelf nog kan bedenken is, kijk bij niet verbonden apparaten , staat daar de Ring deurbel vermeld en gaat  het daar ergens verkeerd.

Ik weet het is even zoeken waar het in zit en is erg frustrerend , maar zoals gezegd ik heb het hier weer werkende gekregen en heb nog steeds wel de hoop dat je dat ook gaat lukken

Hebben mensen nog tips welke instellingen ik eventueel kan aanpassen of wat ik kan proberen? 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 13, 2026

Hebben mensen nog tips welke instellingen ik eventueel kan aanpassen of wat ik kan proberen? 

Als je echt alles gedaan hebt , wat hier aangegeven is, dan blijft er niet veel over.

Welke wired versie van Ring is het precies?  

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 13, 2026

En al de ring deurbel compleet van stroom afhalen?  Wacht een min of 3 en dan stroom er weer erop en dan kijken of je verbinding kunt maken?

Zoals aangegeven heb ik dat al gedaan door de beltrafo uit te zetten. Ook voor zeker 3 minuten gedaan. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 13, 2026

Zoals aangegeven heb ik dat al gedaan door de beltrafo uit te zetten. Ook voor zeker 3 minuten gedaan. 

Aangezien je dan eigenlijk alles hebt geprobeerd en als rest van wifi netwerk wel werkt dan zit het of in de ringbel of tja misschien doe je toch nog iets verkeerds 

• January 13, 2026

Heb je in de Experiabox de firewall al op "Standaard" staan? IPv6 uit?

WPA2 gekozen bij WiFi instellingen? Geen WPA3?

Bedankt voor je reactie Marlon.

Firewall heb ik op standaard gezet en dit mocht niet baten. WPA2 staat ook ingesteld. Dit zijn ook allemaal dingen waar de Ring helpdesk mee kwam.

IPv6 heb ik niet gecheckt, daar kan ik nog naar kijken. 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@melvinvanoosten, je hebt bijna alles al geprobeerd zo te zien. IPv6 zou nog een mogelijkheid kunnen zijn, dat is de enige stap die ik me ook nog kan bedenken naast de andere genoemde en geprobeerde opties. Lukt het daarmee wel?

Nou het probleem is opgelost door een nieuwe bel te installeren 🤡.

Wat nou het probleem was met de oude bel is nog onbekend. 

Jasper van KPN
Moderator

Dat is ook een oplossing inderdaad 🙃 Zo weten we in ieder geval zeker dat het 'm niet in de verbinding zat, maar wat het wel was komen we mogelijk nooit achter.

En met de nieuwe bel gaan we daar ook niets van merken hoop ik!

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 17, 2026

Vandaag was er een slechte verbinding met de Ring bel , dus via de app van ring netwerk wijzigen.

En ja dus hier in eerste instantie het zelfde , status van installatie binnen de app blijft hangen op 95%.

Maar het geluk dat later het percentage doorliep naar 100%

Uiteraard was de verbinding weer ruk, dus geheel nog een keer uitlaten voeren en nu ziet de ringbel weer op SW punt in de keuken en is de verbinding tussen Ring en het wifinetwerk weer uitstekend.

Als dus de Ringbel blijft hangen op de 95% dan betekend het dus dat de draadloze verbinding met netwerk naar Ringbel niet goed is!

Het blijft irritant binnen het netwerk wifi apparaten die altijd op dezelfde plek blijven toch naar een ander wifi punt worden gedirigeerd en dat daarmee de werking van desbetreffende apparaat niet goed is!