Skip to main content

Sinds een jaar woon ik nu in mijn mooie appartement en heb ik een abonnement afgesloten voor internet en TV bij KPN. Hierbij gelijk de mededeling dat ze glasvezel kwamen leggen.

Echter kwam de monteur langs en hij kon de COAX kabel niet uit de muur krijgen (was te flexibel oid).

Hierdoor heb ik 2 SuperWifi-punten aan moeten schaffen, anders kon ik niks volgens de monteur...

1 zit in de meterkast (aangesloten met kabel op het modem) en de ander naast de TV (voor TV kijken, aangesloten aan het kastje).

Echter ervaar ik de laatste tijd veel problemen met deze punten, lampen staan op rood, oranje of knipperen groen (staan vaakst op rood). Ik heb ze al meerdere malen geprobeerd te resetten maar helaas blijft het terug komen. Als het punt naast de TV niet functioneert kan ik letterlijk niks met mijn TV...

Zijn er meer mensen met dit probleem? Zo ja, wat was de oplossing hiervoor?

Het lijkt er op dat de wifi versterkers elkaar niet goed bereiken.  Zet de deur van de meterkast een poosje open. Blijft dan het groene lampje wel branden?


Hoi @Joep1965,

 

Dank voor je snelle reactie en het meedenken!

In principe heeft het op deze manier een jaar goed gefunctioneerd, ik snap niet zo goed waarom het nu niet zou werken...

Toch heb ik jouw manier een kansje gegeven. Het punt bij de TV blijft op rood. Deze heb ik ook al geprobeerd te verplaatsen rondom het TV meubel tot zo ver mogelijk was. (het punt staat bovenop het meubel of ervoor, ook niet verstopt erachter).

Beide punten staan nog geen 10 meter uit elkaar zonder obstakels (behalve de deur van de meterkast dan😉).

 


Hoi @Jetgcs, welkom op ons forum!
TV via superwifi is altijd een lastige, omdat het wat storingsgevoelig is valt dit buiten mijn ondersteuning maar we denken natuurlijk graag even met je mee.
Had je ons verzameltopic al gelezen? 

Een rood lampje op je superwifi duidt er toch op dat de onderlinge verbinding niet optimaal is. Kun je ze eens resetten en opnieuw instellen?

 


Hoi @Joep1965,

 

Dank voor je snelle reactie en het meedenken!

In principe heeft het op deze manier een jaar goed gefunctioneerd, ik snap niet zo goed waarom het nu niet zou werken...

Toch heb ik jouw manier een kansje gegeven. Het punt bij de TV blijft op rood. Deze heb ik ook al geprobeerd te verplaatsen rondom het TV meubel tot zo ver mogelijk was. (het punt staat bovenop het meubel of ervoor, ook niet verstopt erachter).

Beide punten staan nog geen 10 meter uit elkaar zonder obstakels (behalve de deur van de meterkast dan😉).

 

Is dit een combinatie met een v12 modem in de meterkast?


@Jetgcs is het nog gelukt?

Anders ben ik ook wel benieuwd naar de vraag die @BruisTablet hierboven stelt!


@BruisTablet dit is inderdaad i.c.m. Een V12 modem!

de verbinding is helaas nog steeds niet stabiel. Wel is het  wat verbetert sinds ik het SuperWifiPunt bovenop tafel heb gezet @Thomas 


Ah, de reden dat @BruisTablet hier volgens mij om vroeg is dat als je de Box12 hebt moet het eerste Superwifipunt een stuk uit de buurt staan van je Box12 omdat ze allebei wifi uitzenden! 
In principe moet je met het plaatsen/verplaatsen een hoop winst kunnen maken!


@Thomas 

toch gek dan dat een monteur alles op deze manier geïnstalleerd heeft en dat ik 2 punten aan moest schaffen voor bruikbare tv en internet (vanwege niet kunnen doortrekken van glasvezel) 

hoe zit dit dan?

Momenteel ben ik lekker op vakantie en zal ik het punt verplaatsen wanneer ik terug ben. Ik houd jullie op de hoogte of dit werkt!

 


Dit is ook relatief nieuw hoor, tot voor kort was het nog niet mogelijk om wifi op je box 12 aan te hebben én op je superwifipunten. Dit is met een recente softwareupdate meegekomen. Mocht je daar meer over willen lezen, daar hebben we een specifiek topic over 😊

 

Geniet van je vakantie en laat ons vooral weten hoe het afloopt!


@Thomas  Daar ben ik weer!

Gelijk toen ik thuis kwam stond de lamp nog op rood, gelijk een mooie trigger om het uit te proberen.

We zijn een kleine 24 uur verder en het lijkt te werken! So far nog geen problemen ondervonden daar waar deze er eerder wel mee ophield.

Allen hartelijk dank voor jullie hulp! 😁 

 


Ah helemaal top! Graag gedaan hoor, bedankt voor je terugkoppeling ook!