Skip to main content

Hallo, ik val oke even binnen met problemen met de Growatt stick. 

 

Ik ervaar het volgende. Ik kan in de stick komen door een wifi verbinding met mijn laptop op te bouwen en dan via het IP adres in te loggen. Ik zoek mijn netwerknaam en voer het wachtwoord in. Tot zover gaat alles goed. 

 

Indien ik de stick in de omvormer doe dan gaat er een groene led branden continu, dit zou betekenen onjuist netwerk of slecht ontvangst. Ik heb op zolder waar de omvormer hangt ook een wifi versterker hangen van KPN. Deze draait op zowel 2.4 als 5 Ghz. De wifi module van growatt is alleen 2,4 dit moet dus geen problemen geven lijkt mij. 

 

Aangezien het lastig is om alleen maar bij zonlicht te kunnen werken heb ik de dongel uit de behuizing gehaald en in een usb lader gedaan. Ik heb hem dus ook op de beneden verdieping proberen te koppelen. Indien ik inlog op de dongel zie ik mijn experiabox en ook mijn beide wifi versterkers. Ik heb op alle 3 een inlog gedaan maar geen van de opties werkt. 

 

Ik zie veel items die besteed worden aan de wifi module en KPN ik lees ook in diverse berichten dat het via ziggo wel werkt. Dan moet er toch een oplossing kunnen zijn.

 

Groet Tony

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @TonyVerzijl, wat bijzonder. De stick blijft dus een foutmelding geven. Deze zou slechte ontvangst hebben of helemaal geen netwerk. Andere apparaten werken wel goed toch? @Nick83 heb jij misschien een idee waar het zou kunnen liggen?


Zoek even via Google op 202020-03-20-Growatt-WiFi-module-handleiding Hier krijg je stap voor stap de uitleg hoe je de stick moet installeren


@TonyVerzijl Welke versterkers heeft u? En welke Experiabox? 


Hoi @TonyVerzijl, wat bijzonder. De stick blijft dus een foutmelding geven. Deze zou slechte ontvangst hebben of helemaal geen netwerk. Andere apparaten werken wel goed toch? @Nick83 heb jij misschien een idee waar het zou kunnen liggen?

De stick blijft groen branden wat betekent dat hij niet kan inloggen op het netwerk. Ontvangst is op zolder prima dmv KPN wifi versterker. Andere apparaten werken perfect. 

 

Ik krijg nu een lan module wat dmv radio grafische verbinding contact maakt en direct op een kan aansluiting komt. 


@TonyVerzijl Welke versterkers heeft u? En welke Experiabox? 

Ik heb een V10 en 2x een arcadyan dualband wifi versterker. ( Origineel KPN spul ) . Growatt heeft bevestigd dat er problemen zijn en ik krijg een lan module die met radio grafische een verbinding opbouwde en direct in de lan aansluiting komt. 


Op de dualband versterkers kan je volgens mij het 2,4 GHz en 5 GHz netwerk verschillende namen geven. Helaas heb ik die jammer genoeg niet in huis, dus ik kan het je niet met zekerheid zeggen en ik kan helaas ook niet met schermafdrukken laten zien hoe je dat moet doen. Maar het kan wel dacht ik.


Ik krijg nu een lan module wat dmv radio grafische verbinding contact maakt en direct op een kan aansluiting komt. 

U krijgt een module die je bekabeld aan kunt sluiten dus?


Ik krijg nu een lan module wat dmv radio grafische verbinding contact maakt en direct op een kan aansluiting komt. 

U krijgt een module die je bekabeld aan kunt sluiten dus?

Ja een radio grafische dongel en dan een ontvanger die bij de router geplaatst wordt zodat er geen wifi nodig is. Donderdag komen ze het plaatsen. Ik zal hier de uitkomt laten weten. 


Allemaal goed gegaan? Ik ben wel benieuwd.


Ja alles werkt nu. Ik heb een shine lan box en een USB module in mijn omvormer zitten. Alles werkt nu perfect. 


Super!