Hi,
Ik heb wifi van KPN, een KPN BOX 12 met daarbij 4 KPN wifi versterkers. Daarnaast heb ik meerdere Yamaha musiccast speakers die via wifi verbonden zijn. Ik ervaar echter veel problemen omdat de speakers continue verdwijnen uit het netwerk, ik moet ze dan elke keer opnieuw met de wifi verbinden. Dit gebeurt dagelijks en is super frustrerend. Nou blijkt dat deze problemen met mijn wifi verbinding te maken hebben. De klantenservice Yamaha geeft het volgende aan:
- De WIFI STRENTGH voor elke toestel moet boven 70-80 (max100) om goed te kunnen  werken.
- De RESPONSE TIME van elke toestel moet beneden de 0.030 sec.
- Deze waarden zijn nodig om geen verbinding probleem te hebben, of geen drop off te hebben.
Uit diagnostische files blijkt het volgende:
RESPONSE_TIME, 0.013s/0.023s/0.009s/0.009s/0.010s/0.014s/0.010s/0.012s/0.009s/0.008s/0.018s/0.008s/0.021s/0.013s Hier mag geen een waarde boven de 0.030sec
|WIRELESS_LAN:CH, 11
|WIRELESS_LAN:STRENGTH, 96 ==== niet onder de 70 -80
|WIRELESS_LAN:RESPONSE_TIME, 0.013s
Als de waarden niet goed zijn, moet u uw WIFI upgraden, hetzij met een WIFI-repeater, hetzij door krachtiger apparatuur te gebruiken.Â
Â
Ik zit met mijn handen in het haar over hoe ik dit moet oplossen. Ik heb de modem al herstart, dit leek het probleem op te lossen omdat toen bleek dat ik wifi6 heb en hiermee bleven de speakers verbonden. Maar zodra ik de versterkers opnieuw installeerde, verdween wifi6 en had ik weer dezelfde problemen met de speakers. Ik heb vorig jaar flink geïnvesteerd in de witte KPN versterkers, ik lees nu dat deze geen wifi6 ondersteunen. Dat is sowieso al flink balen gezien de investering. Ik heb de versterkers wel nodig om in het hele huis wifi te hebben, maar door de versterkers is blijkbaar de wifi strength en response time slecht, en ervaar ik dus de problemen met de speakers.
Â
Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, hoe kan ik dit oplossen?