Skip to main content

Ik ben met Bluesound in gesprek omdat ik problemen met hun speler heb. Ik moet deze helaas wireless aansluiten. Andere apparaten bekabeld aangesloten (op telefoons, laptops en chromecast's na). De speler staat op 3 meter van mijn router, geen dikke muren of vloeren.

Op mijn vorige Xperia Box had ik een ip gereserveerd voor mijn speler, en de 5ghz uitgeschakeld. Mijn speler werkte zonder problemen.

Sinds de KPNbox12 lijkt het signaal op al mijn apparaten iets minder. En heeft mijn Node2i problemen: de speler verdwijnt uit het netwerk. Ik moet de router herstarten. Dan is hij weer zichtbaar. Dit moet ik dagelijks doen(= vervelend).

Ik heb opnieuw mijn ip gereserveerd voor de speler, overwoog de 5ghz uit te zetten. Maar kan me voorstellen dat hier ook nadelen aan kleven. Ik las dat ik de 5ghz een andere naam kan geven. Deze mogelijkheid zie ik zo snel niet op de KPNbox12, klopt dit?

Iemand een advies hoe ik mijn Bluesound product probleemloos kan laten werken?

Ik heb verder in huis geen versterkers, repeaters of wat dan ook. Ook heb ik een wifianalyser gedaan, geen storingen (ik woon op rustige plek). In router staat 2.4 op auto (pakt hij 6) en op 5 staat ook op auto (pakt hij 100)

Hoi @Gijs B. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je geen wifi verbinding hebt op jouw Bluesound spelen. Een afstand van 3 meter zou geen probleem moeten zijn. Heb je op de andere apparaten (telefoons, laptops en chromecast's) wel een goede verbinding. Volgens mij zit er wel een netwerkpoort op dit apparaat, is er geen mogelijkheid om deze speler bekabeld aan te sluiten of te testen? Ik ken dit apparaat verder niet goed genoeg om hier een goed antwoord op te geven. Wellicht komen er nog andere forumgebruikers in dit topic die wel een antwoord hierop hebben.Â