Beste allen,
Ik heb een aantal topics t.a.v. problemen met de Philips Hue Bridge doorgenomen, maar helaas blijf ik met een issue zitten. Dat is als volgt:
Als ik in de Hue app inlog, en dan wil verbinden met de Brigde, dan krijg ik een foutmelding. Dit gebeurt wanneer de app me vraagt om om op de ronde knop op de Bridge te drukken. Ik krijg dan de melding dat er iets is misgegaan, en dat ik er voor moet zorgen dat de Brigde en de telefoon op hetzelfde netwerk zitten.
Als ik als alternatief probeer om de Bridge aan de praat te krijgen door de optie ‘lokaal instellen’, dan kan de app wél verbinden met de Bridge nadat ik op de ronde knop heb gedrukt. Het volgende scherm is dan dat de Bridge moet updaten, maar nadat ik even naar het ‘update voorbereiden scherm’ kan staren, krijg ik een foutmelding: Updaten mislukt, zorg ervoor dat je op hetzelfde netwerk zit.
Ik kom hier niet doorheen. Iemand die nog goede tips heeft?
De apparaten:
- Ik heb de vierkante Bridge, alle drie de lampjes zijn constant blauw;
- Ik heb een Experiabox v10;
- Meest recente versie van de Hue app.
Wat ik al (meermaals) heb geprobeerd tot dusverre:
- Bridge resetten;
- Experiabox resetten (zowel de ‘gewone’ herstel als terug naar fabrieksinstellingen);
- Hue app opnieuw installeren;
- Alle andere internetkabels uit de Experiabox halen, en alléén de Bridge erin;
- Andere ethernetpoort van de Experiabox gebruiken;
- Andere internetkabel gebruiken;
- Gechecked of de Bridge niet toevalling hetzelfde IP adres had gekregen als een ander apparaat;
- WiFi 2.4 en 5 GHz hadden dezelfde naam. Heb 5 GHz een andere naam gegeven. Allebei apart geprobeerd;
- WiFi netwerk op mijn telefoon vergeten en opnieuw verbinding maken.
Maar nog altijd niet gelukt om de Bridge te installeren dus. Suggesties zijn welkom!
Â