Skip to main content

Sinds enkele weken hebben wij problemen met onze assistent. Zo'n 3x per week reageert deze 's ochtends incorrect. Er wordt wéér aangegeven dat we de Google home app moeten verwijderen, of de assistent kan wéér geen wifi verbinding maken. Dit is altijd in de ochtend. Ik heb hierover al contact gezocht en hulp gekregen van de Google Support afdeling, deze hebben getracht te helpen, leek gelukt maar helaas vanochtend weer hetzelfde probleem. google support geeft aan dat het aan onze router ligt? En via welke band de router gaat? Ik heb geprobeerd het antwoord te vinden in één van de forums maar helaas niet gelukt,:neutral_face:

We hebben de Experia Box v8

Wie o wie kan /wil helpen?

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board

Daar ga ik me eens op storten @De Roedel! Hoe zit het met de werking van de andere apparaten? Hebben die wel goede verbinding met de wifi? Daarnaast gaat de wifi vanuit de Experiabox V8 over de 2,4 Ghz. Maak je verder ook gebruik van wifi versterkers (van KPN)? Ik heb met de gegevens in je profiel alvast even de stabiliteit van de verbinding doorgemeten. Die is goed, dus dat is in ieder geval een goed begin!


Daar ga ik me eens op storten @De Roedel! Hoe zit het met de werking van de andere apparaten? Hebben die wel goede verbinding met de wifi? Daarnaast gaat de wifi vanuit de Experiabox V8 over de 2,4 Ghz. Maak je verder ook gebruik van wifi versterkers (van KPN)? Ik heb met de gegevens in je profiel alvast even de stabiliteit van de verbinding doorgemeten. Die is goed, dus dat is in ieder geval een goed begin!

 

Hartstikke bedankt voor de reeds ondernomen acties! 

We hebben enkele dagen geleden nog één keer hetzelfde probleem 's ochtends gehad, Ik heb toen weer de Google home app verwijderd, De Experia Box gereset, de assistent terug gezet naar fabrieksinstellingen en nu een dag of vier geen problemen. We hebben geen enkelewifi versterkers  tussen de Experia Box en Google nest mini. 

Ik zal zodra weer dezelfde problemen komen, dit hier gelijk laten weten!


Is goed. Dan sluit ik bij deze het topic. :relaxed:


Is goed. Dan sluit ik bij deze het topic. :relaxed:

Tja,dan zul je zien…. inderdaad, vanochtend weer hetzelfde probleem:confused: . Weer geen contact bij de eerste vraag/commando .Wéér de Google nest mini naar fabriekswaarden teruggezet, google home app eraf gegooid, weer erop en na enkele pogingen wel weer herkenning en verbinding. 

Wij hebben op de bovenverdieping een andere router, daar is ook een Google nest mini (ook 1 jaar oud),via dit wifi netwerk aangesloten en daar zijn tot nu toe nooit problemen geweest. Please, Hopelijk kun je helpen @Bram_ ?


Zo gaan die dingen helaas soms. Ik heb nog na de laatste reset nogmaals een meting gedaan en voldoende reden gevonden een aanvraag te versturen om een nieuwe Experiabox te sturen. Die aanvraag is onderweg en zal in behandeling genomen gaan worden. Je hoort snel meer via de SMS.


Heel erg bedankt @Bram_ ,  het zou super zijn als het lukt en de problemen dan verholpen zijn, vanochtend was weer hetzelfde probleem. Ik houd je op de hoogte


Het leek na het ontvangen van onze nieuwe router (KPN box 12) dat het probleem verholpen was, Maar helaas, ik heb ook contact hierover gehad met Google support. Zij vragen of de router via 2.4 of 5 GHZ gaat? Ikheb weer hulp nodig. Hoe kan ik dit vinden? 


De router gaat via zowel 2,4 als 5,0 GHz. Op deze pagina vindt je meer uitleg over 2,4 en 5,0 Ghz. Op deze pagina kan je informatie vinden over het wijzigen van de instellingen van de KPN box 12. Denk je dat het hiermee gaat lukken?


Dank je @Bram_ Samen met Google Support kom ik er nu wel uit!