Skip to main content

Sinds een aantal maanden ben ik overgestapt naar KPN vanwege de veelbelovende Box 12. Nu lijkt dat toch niet zo veelbelovend als mij toen beloofd is.

Al sinds het begin heb ik last van traag wifi, daar is uiteindelijk een monteur voor langs gekomen en die heeft de 2.4 GHz uitgezet en sindsdien is het Wifi weer snel.

Nu heb ik alleen een probleem met de Logitech Harmony Elite die kennelijk alleen via 2.4 GHz kan verbinden. De ideale oplossing zou het splitsen van SSID zijn, maar kennelijk gaat dit niet. Heeft iemand een andere (goede) oplossing? 

Welkom op het forum @MaartenK82. In sommige gevallen wil het nog wel eens helpen om alleen de 2,4Ghz aan te hebben staan, de apparatuur te koppelen en dan de 5,0Ghz weer aan te zetten. Dit kan je doen door in te loggen op 192.168.2.254. Het wachtwoord hiervoor staat achterop de Box 12 naast Admin Password. Na het gebruiken van dit wachtwoord moet je zelf een nieuw wachtwoord hiervoor aanmaken. Eenmaal ingelogd zie je op de hoofdpagina zowel wifi 2,4Ghz als wifi 5,0Ghz staan. Door hierop te klikken kan je ze uit- of aanzetten.

Ik zou wel willen aanraden dit te doen met een apparaat dat via een internet kabel is aangesloten. Mocht je toch iets doen waardoor er geen internet meer is kan je met een reset zoals hier aangegeven in stap 2 de instellingen altijd weer herstellen. Ook als het Admin Password niet werkt omdat deze eerder is gebruikt kan dit met een reset teruggezet worden. Laat je weten of het hiermee is gelukt?