Skip to main content

Hoi!

Wij hebben nu al een paar maanden problemen met de wifi verbinding van meerdere iphone (15) telefoons. Ik lees in meerdere topics dat dit komt door de verouderde v10a, klopt dit? En hoe kan ik deze omruilen voor een v12. Ik heb echt alle standaard oplossingen al meerdere keren doorlopen.

Groeten,

Fabian

Hallo ​@Fabian154 , welkom op de KPN community waar klanten elkaar helpen.

Volgens dit topic is dat inderdaad de oplossing gemarkeerd als beste antwoord op jouw vraag:

Ik denk dat je het beste met de helpdesk kan bellen ( 0800-0402 ), of je vult even je gegevens in op je profiel zodat iemand van KPN mee kan kijken.

We vervangen in principe niet zomaar een goedwerkend modem, ​@Fabian154. Tenzij hiervoor echt aanleiding is. Ik denk dat het beter is om eerst te zoeken naar een andere oplossing.

Je ervaart dus alleen problemen met de iPhone 15, begrijp ik. Andere apparaten hebben geen problemen?

Probeer eerst eens de netwerkinstellingen van de iPhone te resetten. Daarna zal je opnieuw verbinding moeten maken met het wifi netwerk.

Verder kan het ook helpen om het modem eens een reset te geven. Handig om te doen voor je opnieuw verbinding maakt met het wifi netwerk via de iPhone.

En ik kan ook de Wifi Manager aanraden voor het verbeteren van jouw wifi netwerk.

Hoi Denise,

Dank voor je antwoord! Goed functionerend kan ik het niet noemen helaas. Dit zijn inderdaad de stappen die ik zoals genoemd al meerdere keren doorlopen heb, die werken in ieder geval niet. Vandaar dat ik ook blij was iemand op het forum te vinden met hetzelfde probleem en bij wie het is opgelost met de V12. Ik hoor graag hoe we dit kunnen oplossen.

Groeten,

Fabian

Ah, ik dacht even dat ik iets over het hoofd had gezien. Maar je schreef alleen dat je de standaard oplossingen al meerdere keren had doorlopen. Ik kan dan natuurlijk niet weten welke dingen je precies geprobeerd hebt. Vandaar dat ik ze toch noemde. Vaak zijn dit toch de dingen die voor verbetering zorgen.

Wat me nog niet duidelijk is, is of je ook problemen met andere apparaten ervaart of echt alleen met de iPhone 15.

Je kan eens proberen om IPv6 uit te zetten op de Experia Box V10a. Als je via http://192.168.2.254 inlogt via de browser, kom je in de webinterface van de V10A. Je kunt dan via ‘network’ (tabje aan de linkerkant) kiezen voor ‘ipv6’ (tabje rechtsbovenin). Daar kan je vervolgens kiezen voor ‘disable’ ipv6. Hopelijk helpt dit!

Reageer