Skip to main content

ik heb een andere pc omdat windows 10 niet wilde op mn pc. ff tijdelijk een oudje nu, maar wil graag op vast internet omdat ik al via laptop en mobiel op wifi zit. Nu heb ik de inlog gegevens en proxy/poort gegevens nodig. de kpn  de lieftallige dame achter de telefoon vertelde met dat ik het bij "mijn kpn” kon vinden.  lukte dat niet dan kon ik het vragen bij het forum…..beetje vreemd volgens mij, maar goed ik ben ook maar een leek in internetten.

bij mn vorige pc kreeg ik de gegevens heel netjes van de kpn toegestuurt.  is deze service ineens verdwenen?? betaal ik daar nu meer dan 60 euro voor per maand (tv, internet telefoon)  buiten mijn mobiele telefoon nog??

wie kan mij hellpen, ben het zoooo zat

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid topic

Hallo @emmke , begrijp ik nu goed dat je een oude pc bekabeld aan wilt sluiten op je modem om dan vast internet te hebben en dat je daar bepaalde gegevens voor nodig hebt?

Als je een LAN-kabel tussen je PC en je modem aansluit behoor je direct een vaste verbinding te hebben.

 


Je hebt helemaal geen inlog of proxy gegevens nodig. Aan de achterkant van uw pc zit als het goed is een netwerk poort. Daar steekt u een netwerk kabel in.

De andere kant van die kabel steek je in 1 van de gele poorten van de Experiabox.

En vervolgens heb je normaal gesproken dan gewoon meteen internet. Zonder dat je daar nog iets voor in moeten stellen.

 

 


Hey @emmke, welkom op het KPN forum. 

Zoals hierboven al door JanD en Nick aangegeven, je kunt met de Lan-kabel meteen gebruik maken van internet. Daarvoor hoef je niks in te stellen. Wat is de besturingssysteem op je ‘oude’ pc eigenlijk? 


Oke djw ik ga nu het proberen. Had die dame  vd kpn dat dan niet zo door kunnen geven?

Oude pc heeft gewoon Windows7 maar is tijdelijk tot ik een nieuwere kan kopen  (heb maar eenuitkering)


Had die dame  vd kpn dat dan niet zo door kunnen geven?

Dat stond kennelijk niet in het script wat ze voorlas :wink:


Dat is wat kort door de bocht, Nick. Ik ga er vanuit dat mijn collega haar best heeft gedaan. Mogelijk dat er van beide kanten een miscommunicatie is ontstaan. Toch fijn dat, @emmke ons hier heeft gevonden. Is het inmiddels gelukt om de computer op het internet aan te sluiten?


Hoe werkt het als je geen pc hebt maar een laptop/ tablet waar vind je dan de info?


Een laptop / tablet werkt via WiFi.
Wil je een internetverbinding via een bekabelde verbinding is bij moderne apparaten vaak geen netwerkpoort meer voorhanden.  Dan kun je mogelijk met het volgende onderdeel toch een bekabelde internetaansluiting realiseren.

https://www.tp-link.com/nl/home-networking/computer-accessory/ue300/


Ik krijg alleen vpn of proxy maar ik heb iets aan de wifi gedaan waardoor ik het niet kan kiezen


Reageer