Skip to main content

Hallo allen, 

 

Twee weken geleden ontvang ik van KPN abuse een mail over zogenaamd internet misbruik van mijn internetverbinding. Daarop heb ik alles moeten resetten en sindsdien heb ik heel veel problemen met mijn internetverbinding op de PS4, terwijl ik die vroeger nooit had. 

Ik heb UPnP en DMZ verplicht uit moeten zetten van KPN. 

Met de PS4 in de DMZ had ik nooit problemen. 

Ik ben direct met de kabel aangesloten op de Experiabox v10 en ik wil graag mijn PS4 in de DMZ zetten, zonder dat KPN daar iets van gaat vinden. 

Port Forwarding werkt niet. Zonder deze instelling ben ik denk ik genoodzaakt een andere ISP te zoeken. 

Internetverbinding is ook trager in de speedtest nadat ik deze instellingen aan heb moeten passen.

Graag advies.

UPnP kun je wel weer aanzetten. Dat moet voldoende zijn.

DMZ niet. DMZ is bedoelt voor een 2de router. Niet voor andere apparaten. 


Ik heb wel een switch erachter, maar dat lijkt me niet het probleem. is een gigabit switch die alleen het signaal door geeft


Welkom hier @Yellan! Bedankt voor je vraag. Ik sluit me aan bij Nick. Je kunt UPnP prima aanzetten, maar DMZ niet. Als je dit wel doet, dan wordt dit binnen de kortste keren opgemerkt door mijn collega's van Abuse. Wel gek dat je verbindingsproblemen hebt terwijl je de PS bekabeld hebt aangesloten. Kun je uitleggen waar je precies tegenaan loopt? 


Hi Lisa, 

 

De connection is gewoon 2x trager dan normaal. Ontzettend veel vertraging en buiten dat hij valt opeens heel vaak erg. Nog nooit gehad. Ik snap dat je een pc niet in DMZ zet maar een PS4 zou geen probleem moeten zijn. 

 

Sowieso is KPN en de Expedia box heel heel slecht voor gaming. Heb echt tijden geen call of duty kunnen spelen en met mij alleen kpn leden. Ziggo mensen geen probleem. 

 


De connection is gewoon 2x trager dan normaal. Ontzettend veel vertraging en buiten dat hij valt opeens heel vaak erg.

Dat is ook niet zo verwonderlijk als je de PS4 via DMZ openzet voor alle intern gebruikte poorten.
Precies de reden dat je van abuse berichten krijgt m.b.t. internet misbruik. Kennelijk wordt je verbinding dus al op verkeerde wijze ingezet door lieden “van buitenaf” die daar een sport van maken.


Wat heeft dat met mijn snelheid te maken?


Hi Lisa, 

 

De connection is gewoon 2x trager dan normaal. Ontzettend veel vertraging en buiten dat hij valt opeens heel vaak erg. Nog nooit gehad. Ik snap dat je een pc niet in DMZ zet maar een PS4 zou geen probleem moeten zijn.

Een PS4 is feitelijk ook gewoon een pc. Waar beveiligings gaten in kunnen zitten.


Sowieso is KPN en de Expedia box heel heel slecht voor gaming. Heb echt tijden geen call of duty kunnen spelen en met mij alleen kpn leden. Ziggo mensen geen probleem. 

Je kan een fritzbox proberen. Misschien heb je dan wel weer een snelle verbinding. 


Wat heeft dat met mijn snelheid te maken?

Misbruik door malware / hackers, die jou internet-verbinding misbruiken, om bijv. SPAM te versturen? Ofwel een remmende invloed op je eigen internet-gebruik.


Heb je iets gehad aan de info die Nick en Babylonia geven? Waarom je verbinding nu 2x zo traag is, snap ik nog niet. Is de verbinding alleen 2x zo traag op de PS4 of overal? Wat voor bekabelde snelheid meet je op dit moment?
 


We hebben niets meer van je gehoord, dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders horen we het graag!


Nee het is nog steeds heel beroerd. Kan ik een andere box krijgen waarmee ik wel kan gamen?

 

Ik heb tot een paar weken geleden nooit problemen gehad, althans niet vaak. Hebben jullie iets geüpdatet ofzo? 

 

Was toen met call of duty ook toen hadden jullie wat verandert en bleek niemand iets van te weten.  

 

Ik heb 51 ms ping waar ik vroeger 5/6 ms had. Dus er is iets aan jullie kant veranderd. 


Hoi @Yellan. We vervangen niet zomaar het modem zonder dat we weten of dit de oplossing gaat bieden. Je gaat waarschijnlijk hetzelfde modem terug ontvangen met dezelfde software. 
Heb je het bericht van Babylonia nog gelezen waar ik eerder naar verwees? Ik ben benieuwd naar je reactie daarop. Kun je daarnaast je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik even meekijken! 


Ik ben ingelogd met mijn KPN id dus dat kun je dan toch gewoon zien?

 

En wat heb ik aan dat bericht, er wordt geen SPAM of andere dingen vanuit mijn verbinding gestuurd. Het netwerk is gewoon traag en onstabiel, daarom heb ik vorig jaar ook al een andere modem gehad. 

 

Vrienden van mij met Ziggo hebben nul problemen dus hoe kan dat dan? En voorheen met KPN ook niet, dus wellicht komt het door corona dat jullie de server drukte niet aan kunnen. Kan ook een antwoord zijn, maar nu ligt het opeens aan mijn instellingen en krijg ik mailtjes van het abuse team. Terwijl mn instellingen al jaren hetzelfde zijn. Blijf ik erg vreemd vinden. 


nu ligt het opeens aan mijn instellingen en krijg ik mailtjes van het abuse team.
Terwijl mn instellingen al jaren hetzelfde zijn. Blijf ik erg vreemd vinden. 

Je krijgt die berichten van het abuse team niet voor niets.
Verklaarbaar door DMZ door te sturen naar de PS4. Daar ligt het probleem.
Dat je eerder daar geen problemen mee had, is meer geluk dan wijsheid.


Hoi @Yellan, aan de hand van je KPN ID, kan ik niet zomaar meekijken. Kun je vooralsnog je profiel voorzien van je abonnementsgegevens. Alleen dan kan ik je helpen. 
Heb je overigens al eens overwogen om je eigen router aan te sluiten? Je ben tegenwoordig niet meer gedwongen het modem van de provider te gebruiken:blush:
Je kunt tegenwoordig een FRITZ!Box huren bij ons. Wellicht word je daar blijer van? 


Dat is goed nieuws! Ik ben namelijk helemaal geen fan van die Expedia box. In mijn ogen totaal ongeschikt voor gamen. 


Dat is goed nieuws! Ik ben namelijk helemaal geen fan van die Expedia box. In mijn ogen totaal ongeschikt voor gamen. 

Waarom is de Experia Box volgens jou dan ongeschikt voor gamen?


Omdat het geen voorrang geeft aan game data verkeer waar gaming routers dat wel doen.

Daarnaast heeft het geen QoS dus het is een grote vergaarbak van data wat zorgt voor verstopping en inefficiëntie

 

 

 

 

 

 


Hoi @Yellan, aan de hand van je KPN ID, kan ik niet zomaar meekijken. Kun je vooralsnog je profiel voorzien van je abonnementsgegevens. Alleen dan kan ik je helpen. 
Heb je overigens al eens overwogen om je eigen router aan te sluiten? Je ben tegenwoordig niet meer gedwongen het modem van de provider te gebruiken:blush:
Je kunt tegenwoordig een FRITZ!Box huren bij ons. Wellicht word je daar blijer van? 

Kan ik gewoon iedere router aansluiten?


Omdat het geen voorrang geeft aan game data verkeer waar gaming routers dat wel doen.

Daarnaast heeft het geen QoS dus het is een grote vergaarbak van data wat zorgt voor verstopping en inefficiëntie

Wat is dan de bandbreedte van jouw internet aansluiting downstream en upstream?


Omdat het geen voorrang geeft aan game data verkeer waar gaming routers dat wel doen.

Daarnaast heeft het geen QoS dus het is een grote vergaarbak van data wat zorgt voor verstopping en inefficiëntie

Wat is dan de bandbreedte van jouw internet aansluiting downstream en upstream?

500mb/s up en down. 

Ik ontvang ook op de PS4 300 mb/s down en 100 up, maar een latency (ms) van 50+ ms. En daar gaat het nou juist om. 


500mb/s up en down. 

Ik ontvang ook op de PS4 300 mb/s down en 100 up, maar een latency (ms) van 50+ ms. En daar gaat het nou juist om. 

De latency komt niet door jouw Experia Box maar waarschijnlijk door de route naar de server van het spel. Met dergelijke bandbreedtes heeft QoS ook geen enkele toegevoegde waarde immers je zult die bandbreedte lang niet volledig gebruiken tijdens het gamen terwijl de Experia Box die bandbreedte probleemloos aan kan. Er zullen dan ook geen wachtrijen ontstaan door toedoen van je Experia Box.


Hoe kan het dan dat iemand met een veel mindere verbindingssnelheid (Ziggo) een veel betere en stabielere verbinding heeft? 

Er gaat toch blijkbaar dan iets mis? En iedereen wijst naar elkaar, maar het loopt voor geen meter. 


Probeer gewoon eens een fritzbox, ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat beter loopt. Als het in DMZ plaatsen van de spelcomputer helpt om een betere verbinding te krijgen, dan zou je toch denken dat er iets met de Experiabox aan de hand is. Want dat zou puur qua snelheid / latency geen bal uit moeten maken.