Skip to main content
Vraag

Public IP address gewijzigd alle VPN tunnels down.

• July 17, 2025
  • 5 reacties
  • 48 keer bekeken

knooppunt
Nieuwkomer

Eigenlijk heb ik een paar vragen in deze topic.
Ik kom terug van mijn trip en ik ie dat mijn public IP van 64.23.97.xx is gewijzigd zonder enige mededeling naar 81.204.114.xx
1 → Wat is de reden dat er niet even een e-mailtje wordt verstuurd ????? Voor al met zo iets als wat gaat veranderen/gebeuren. De laatste was in 2023...
Wat wel kan is allerlei reclame sturen dat ik dus niet wil …  

Door deze actie zijn mijn VPN tunnels gecrasht met als reden dat de remote-ends het 81.xxx netwerk niet accepteert.

Nu wil ik alles weer opbouw zijn sommige VPN tunnels naar niet meer actief te krijgen.
Ik ben bezig met de remote end maar ik krijg niet alle tunnels actief.

2 → Ik merk dat in de USA het 81.xxx KPN netwerk hier en daar wordt gefilterd. Meestal voor 30 dagen… en waarschijnlijk heeft iemand in deze range lopen klojoen. Moet ik dan zelf deze ISP/MSPs contacteren? Hoe zit dit….
3 → Zit er op het voor mij nieuwe 81.204.114 netwerk een filter(s) ????
Dit omdat sommige pakketten niet aankomen of ik niet ontvang. (i.v.m. de vorige vraag)

5 reacties

• July 17, 2025

2 → Ik merk dat in de USA het 81.xxx KPN netwerk hier en daar wordt gefilterd. Meestal voor 30 dagen… en waarschijnlijk heeft iemand in deze range lopen klojoen. 

Dat ben je zelf geweest waarschijnlijk. Of beter gezegd: jouw apparatuur. De VPN software heeft telkens opnieuw verbinding proberen te maken terwijl dat vanaf je gewijzigde ip niet toegestaan was. Daarom is dat ip op een blocklist terecht gekomen. Denk ik.

knooppunt
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 18, 2025

Ik geloof niet dat je mijn bericht hebt begrepen of er iets van snapt.

==> toen ik IP 64.23.97.xx had geen problemen
==> nu heb ik IP 81.204.114.xx een grote bak met problemen.

Misschien is dat wat duidelijker

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 18, 2025

==> toen ik IP 64.23.97.xx had geen problemen

Dit is geen KPN ip adressen maar ngblu.nl of 64.23.96.0/19 

==> nu heb ik IP 81.204.114.xx een grote bak met problemen.

Als je niet precies uitleg, welke problemen en hoe de instellingen zijn kan niemand verder helpen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 18, 2025

Als consument heb je een dynamisch ip adres dat KPN ieder moment kan aanpassen.

In MijnKPN kun je aanvinken dat je een melding wilt ontvangen bij wijziging van het is adres ​@knooppunt 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat is inderdaad bijzonder vervelend ​@knooppunt. Het is zeldzaam maar soms kan het publieke IP-adres inderdaad gewijzigd worden. Mijn ervaring met VPN tunnels zijn beperkt en ik weet niet direct waar dit dan fout gaat in jouw configuratie.