Skip to main content

Beste KPN,

 

Ik probeer een Qnect IP camera QN_IPC02 aan te sluiten. Verbinding WIFI met router gaat goed maar zodra we deze in de cloud willen opzetten gaat het mis. Enig idee?

 

GR

Eric

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic

Hoi @TPLink connecting Qnect camera, welkom op ons forum!
Vanuit KPN kan ik je hier niet zo goed mee helpen, misschien dat de community hier meer vanaf weet. Heb je ook al contact gehad met de leverancier? 


Hi Thomas,

Dank voor het antwoord. Het ligt volgens mij aan het 4G netwerk van KPN aangezien het prima werkt als ik een verbinding opzet met een landline netwerk. Ik dacht dat het te maken zou kunnen hebben met het op de TPlink router het instellen van advanced internet van KPN?

GR

Eric


Verder werkt het internet op die tplink router wel? Dus als je bijvoorbeeld jou mobieltje verbind met die tplink, dan heb je wel internet op jou mobiel?


Hi Joris,

Dat is correct, Zoom,Teams e-mail werkt prima via 4 G en de PC met wifi verbonden met de router. Alleen de camera lijkt geen verbinding te kunnen maken met de cloud om het daar aan te melden.

GR

Eric


Ik kon niet echt een handleiding vinden, maar volgens mij moet je die camera met behulp van hun app en een qr code met het WiFi netwerk verbinden, klopt dat? Wat gebeurd dan? Krijg je een foutmelding? En, het mobieltje waar die app op draait, moet voor de installatie met hetzelfde WiFi netwerk verbonden zijn waar je die camera mee wilt verbinden, dus ook met de tplink router. Dat is ook het geval?


Hi Joris,

 

dat is inderdaad het geval, de mobiel is verbonden met het WiFi netwerk, de camera wordt ook verbonden en dan de QR code scannen. Gaat allemaal goed. De camera gaat dan verbinding zoeken met de cloud en timed dan uit of wel kan de cloud niet vinden of krijgt geen reactie van de cloud. 


Kun je via de tplink wel (bijvoorbeeld met jou mobieltje) die 'cloud' benaderen waar die beelden van de camera terecht zouden moeten komen? Werkt dat wel, dus is het alleen een probleem van de camera of kan die cloud storage locatie helemaal niet via de 4g router benaderd worden?


Hi Joris,

 

de cloud kan niet bereikt worden. Ik vermoed dat het een instelling is die te maken heeft met het data verkeer over 4 G.

 

thanks

gr

Eric


Hoi Eric,

En rechtstreeks via de 4g van het mobieltje zelf, dus niet via de tplink? Lukt het dan? Kun je dan wel met het mobiel bij de cloud data komen? (Om effe zeker te weten dat het aan het 4g verhaal ligt of niet misschien toch in de tplink zit.)


Ha dat is een goeie die ga ik proberen gebruik de telefoon als hotspot. Thanks Joris. 


Hee Joris zojuist geprobeerd met de telefoon als hotspot en een IPad met WiFi verbonden. Zelfde set  doorlopen en geen resultaat. Ligt dus niet asn de router. Is ergens een instelling in KPN netwerk dat dit niet mogelijk maakt.

 

gr

eric 


Ik stop er nu moet maar accepteren dat ik via het 4 G netwerk van KPN geen camera’s kan installeren