Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb sinds kort de V12 modem van KPN. Deze zit zoals ook de oude V9 versie in de meterkast (voor in het huis) en die kan ik niet even verplaatsen. Voor de V9 Modem had ik een Experia WiFi aangeschaft om toen al de 5G WiFi snelheid te halen. Deze stond onderin de TV kast midden in het huis en ik had overal sterk signaal.
Bij het aansluiten van de V12 modem moest ik de Experia WiFi loskoppelen, tenminste, dat werd geadviseerd.

Omdat ik op zolder en het terras een slechte ontvangst heb wil ik de Experia WiFi weer toevoegen, maar bij het scannen van de QR code gaat het mis. Deze is blijkbaar door wat krasjes beschadigd. Ik kom daar niet verder. 

Op de Experia WiFi staan wel de SSID, de key en het wachtwoord.

 

Vraag: Is er een Work-arround vanuit het modem menu als ik als Admin ben ingelogd?

Op de Experia WiFi brandt het groene lampje en heb via een netwerkkabel gekoppeld.

 

Alvast dank,

Jos

Op de Experia WiFi staan wel de SSID, de key en het wachtwoord.

Dan kun je 'm gewoon handmatig instellen op je apparatuur en heb je de QR niet nodig.

Bovendien zullen je apparaten de gegevens nog hebben van dit accesspoint :wink: .


Hoi Peter,

Dus zou het  alles automatisch overnemen” door Experia WiFi niet lukken.
Dan moet ik het hele netwerk gaan omgooien naar een nieuw accesspoint (2 x GSM, 2 x Tablet, Laptop, 4 x SoNoS, Camera, Domotica, Wasmachine, etc:thinking:.

Blijkbaar is er iets van Mesh onderweg voor de V12 modem, misschien daar op wachten.

 

Jos


Als je het niet vertrouwt de Experia wifi even resetten naar fabrieksstand.(reset knop achter ingedrukt houden totdat alles meerdere keren knippert). De experia wifi gaat nu na opnieuw opstarten automatisch de laatste wifi gegevens ophalen van de V12.


Hoi BruisTablet,

Dank voor de reactie,

Ik heb de Experia WiFi op zijn oude plek in de kamer aangesloten en gereset.

Op de KPN App zie ik wel de naam van het netwerk (5Ghz) en de GSM van mijn ega (Samsung S20 xxx) zie ik via MijnModem achter de Experia WiFi hangen.

De Homewizard staat op slechts 3 meter van de Experia WiFi en is inmiddels ook overgestapt. Blijkbaar draaien de netwerken naast elkaar. De apparaten moeten even van WiFi af en dan pikken ze het sterkste signaal.

Ik kijk even of alles zo blijft werken en verplaats de Experia WiFi eventueel naar de 1e etage, daar heb ik ook een Ethernet aansluiting.

Jos