Skip to main content
Vraag

Radio via Home Cinema werkt niet meer als de televisie uit is

  • 30 August 2024
  • 5 reacties
  • 64 keer bekeken

Al geruime tijd gebruik ik de DIW7022 ontvanger naar tevredenheid. Sinds een paar weken wilt de radio niet meer via de home cinema geluid afspelen als de tv uitstaat. Dit heeft altijd gewerkt. 

De tv is aangesloten via HDMI en de Samsung Home Cinema (HT-F5200) via een optische kabel. 

Als de tv aanstaat werkt alles prima, maar zodra ik de uitzet, stopt de radio (of tv geluid) na circa 5 a 6 seconden. 

Via Bluetooth heb ik een JBL Go aangesloten. Die blijft gek genoeg wel doorspelen als de tv uit is.

Er is niets veranderd aan de home cinema. Ik zie dat er in het verleden vaker issues zijn geweest, maar dat was met eerdere software versies. 

Mijn ontvanger draait nu op firmware 0.30.6 en launcher 1.160.2.

We zetten soms de radio aan voor de hond als we niet thuis zijn, maar dat lukt nu dus niet.

Iemand nog tips waar dit aan kan liggen?

 

*update:

 

Firmware geüpdatet van de Home Cinema

HDMI van de Home Cinema naar de tv eruit gehaald

Alle HDMI-CEC opties uitgezet

 

Allemaal zonder resultaat

Ha @Number9, welkom! Kan je iets meer vertellen over hoe alles is aangesloten? Hangt zowel de tv als ook de home cinema set aan de tv-ontvanger? Of hangen de tv-ontvanger en de home cinema set aan de tv? Had je, toen het nog wel werkte, die JBL Go ook al aangesloten? Kan dat de ‘stoorzender’ in dezen zijn? Ik ben benieuwd naar je reactie 🙂.


Goedemorgen, zowel de tv als home cinema hangen aan de ontvanger. Die JBL is alleen aangesloten geweest voor trousbleshooting.

Er is wel een HDMI tussen de tv en home cinema voor blu-ray. Maar als ik die er uithaal maakt het geen verschil.

2 maanden geleden werkte alles nog prima, dus ik vermoed toch een update in de ontvanger.


Zelfde software hier. Optisch van ontvanger naar versterker gaat gewoon door bij uitzetten tv.

Blijft het lampje op de DIW7022 wel groen als je de tv uitzet?


Yes het lampje blijft gewoon groen. Als ik de tv weer aanzet hervat de home cinema ook gelijk weer.


Tja. Dan snap ik het ook ff niet meer. Bij mij gaat optisch gewoon door.


Reageer