Skip to main content

In huis heb ik een Denon AVR X1700H met HEOS en dus ook internetradio. In de garage heb ik een Yamaha RX-V671 en die had voorheen via Ziggo internetradio. Sinds overstap naar glasvezel van KPN helaas niet meer. In de garage heb ik wel verbinding met de Denon en mijn NAS via WiFi dus netwerk zit goed. Wat zie ik over het hoofd?

Hoe is de Yamaha verbonden met het netwerk? Ik mis Wifi in de handleiding van de Yamaha, maar ik kan het over het hoofd zien.

Wat mij verder te binnen schiet:  Gateway en DNS via 192.168.2.254. Met DHCP zou dat automatisch goed moeten staan.

Registratie bij vTuner: ik las dat het MAC adres van de receiver opgegeven moet worden bij Yamaha. Dat komt niet naar buiten tenzij expliciet opgestuurd in de communicatie met vTuner, het identificeert het apparaat dan als Yamaha.  Dan kan vTuner zien dat het apparaat bij een andere provider gebruikt wordt. Ik heb geen idee of dit zo werkt, maar theoretisch kan het.


Hallo @J.P.B. KPN zendt op zich niet rechtstreeks radio uit.

Er zijn 2 manieren om via KPN naar de radio te luisteren, met het juiste toestel inderdaad via internet als het betreffende toestel draadloos of met een LAN-kabel verbonden is met KPN-modem of radio luisteren via de tv-decoder van KPN vanaf kanaal 801 rechtstreeks op je tv-toestel of met een geschikte kabel tussen tv-decoder van KPN en de audio-ingang van je apparaat waarop je radio wilt luisteren buiten het tv-toestel om.

 

 

 


Hallo @hmmsjan_2 De Yamaha is via een super WiFi met daarin een utp-kabel verbonden met het netwerk. Overige opties, waarvoor dank, ga ik eens nakijken.

 

Hallo @JanD Internetradio is er altijd en maakt niet uit via welke provider als je ontvanger maar WiFi of utp-aansluiting heeft. Toch bedankt voor je reactie.


Hoi @J.P.B. . Ik weet hier zelf te weinig van. Mijn boerenverstand zegt: Verbinding maken met de wifi en dan zou het moeten werken.

Ik hoop dat de community je hier alsnog bij kan helpen.


Dank voor uw reactie.


Hoe was de Yamaha receiver bij Ziggo aangesloten ?

Er is nogal wat gedoe geweest met vTuner, waarbij o.a. Yamaha apparatuur ook betrokken was:  het werd ineens een betaalde service. Dit speelde rond 2019, dus dat is wel al een tijd terug. Als dat niet teruggedraaid is moet er dus betaald worden. Via een firmware update schakelt Yamaha bij een aantal apparaten over naar een andere provider maar de 671 staat niet in het lijstje. Correctie: wel in het lijstje, maar het tweede lijstje “niet compatibel met de firmare update”. Is dit allemaal bekend?   

 

 


@hmmsjan_2 Jazeker is dit bekend en heb ondertussen een Denon gekocht die daar niet van afhankelijk is. Dus issue kan gesloten worden.