Skip to main content

Hallo beste medegebruikers van dit forum. Ik heb hier een  kpn Box 12 SagemcomFast5359_KPN !

Nu mijn probleem: Ik moet een aantal poorten los zetten om als goed te laten werken.

1. 3306 (mySQL)

2. 1221 (Verzoekjes)

3. 8000 (stream, je luister poort)

Nu ben ik al zo een dag bezig dit te doen via de  kpn Box 12 !

De stappen die ik neem zijn

*1 ik log in op mijn modem zeg maar

*2 ik ga naar acess Control ..> port-forwarding … >Add Rules Manually

 

hier geef ik in 

mysql

TCP

192.168.2.1

192.168.2.182

3306 330

 

en dit doe ik voor alle poorten die ik nodig heb! Waar ga ik de mist in!!

Dag @BigEasy_NL Is dit al opgelost of heb je er nog hulp bij nodig. Er zijn hier een aantal mensen actief die veel verstand hebben van dit soort zaken. Ik kijk bijvoorbeeld @wjb even aan? 


Vul bij External Host een sterretje (*) in.

 


Ten eerste bedank voor je reactie, heb het volgende gedaan.

xxx:3306 port is open https://ping.eu/port-chk/

 

Nu wil ik hetzelfde doen voor de poort  

Welke poorten moeten dan voor SAM-Broadcaster openstaan?

1. 3306 (mySQL)

2. 1221 (Verzoekjes)

3. 8000 (stream, je luister poort)

Bij 1221  en  8000 krijg ik

*Admin: bericht aangepast i.v.m. privacy


NOG WAT SCREENSCHOT

 


2. 1221 (Verzoekjes)

3. 8000 (stream, je luister poort)

Deze benarder ik op dezelfde manier, maar krijg een melding dat deze gesloten zijn

ik heb in windows defender Firewall het volgende gedaan 

 


Mysql hoeft niet open te staan naar internet. Dat is nog erg onveilig ook. Dus het is maar beter dat je die weer dicht zet denk ik.

Probeer eerst eens om het lokaal te laten werken. Dus verbinding maken vanaf een andere pc of laptop. Of mobiel. Dan heb je niets met poort forwardings te maken.


De firewall op jouw PC zal inkomend ook open moeten staan voor de poorten 1221 en 8000. Daarnaast moet de toepassing die naar die poorten luistert op die PC draaien.


Het probleem zit hem in deze plugin van RadioDJ voor wordpress:

Het gedeelte die als moet weer geven op de website blijft hangen op bovenstaande fout

Error connecting to RadioDJ database: Connection refused

Please make sure that you are using correct IP address and port number.
Either your webhost is blocking outgoing MySQL connections or MySQL is not listening on given IP address and port.

 

RadioDJ Server: 127.0.0.1:3306

Username: root

Password : **** mij bekend

Database name: Radiopiraat

Database name used by RadioDJ

 

 


Is MySQL dan ook actief op het LAN IP adres (192.168.2.x) van die PC?


RadioDJ Server: 192.168.2.17:3306   Error connecting to RadioDJ database: No route to host

Please make sure that you are using correct IP address and port number.
Either your webhost is blocking outgoing MySQL connections or MySQL is not listening on given IP address and port.

 

127.0.0.1:3306  Error connecting to RadioDJ database: Connection refused

Please make sure that you are using correct IP address and port number.
Either your webhost is blocking outgoing MySQL connections or MySQL is not listening on given IP address and port.


verwijderen


Één advies, stop met het posten van jouw publieke IPv4 adres (81.206.x.x) en IPv6 adressen beginnend met 2a02, dit is een openbaar forum en die gegevens wil je niet met de hele wereld delen.

Ik heb de moderators gevraagd om die IP adressen weg te poetsen.


127.0.0.1 is alleen te benaderen op de PC zelf.

 

Controleer of MySQL wel geconfigureerd is om op poort 3306 te luisteren op de netwerk interface want het lijkt er op dat dat nu niet het geval is.


ik weet niet hoe ik dat doen moet ?

 


ik weet niet hoe ik dat doen moet ?

Ik ook niet want ik gebruik geen MySQL.

Maar als ik de documentatie mag geloven dan moet je in het configuratie bestand van MySQL de # voor bind-address weghalen en IP adres 0.0.0.0 gebruiken zodat MySQL op alle interfaces actief is.


oké ga proberen, ieder geval  tot zo ver zeer bedankt voor je hulp waardeer ik erg  toppie


Geachte  forumgebruikers, de poorten staan open probleem is opgelost. Bedankt voor het mee denken.


Hallo BigEasy_NL, 

Fijn Dat dit allemaal al een tijd werkt.

je kan voor mysql de externhost in vullen in je box 12 dit moet dan het IP-adres van je wordpress server zijn.  nu kan de hele wereld bij je mysql serever. Dan alleen je wordpress server dit is een stuk veiliger.