Skip to main content
Beantwoord

Raspberry Pi adblocker met Box 12 werkt ineens niet meer

• December 14, 2025
  • 30 reacties
  • 255 keer bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

• Auteur
  • Helper
  • December 17, 2025

De pc, tablet heeft het dus nummer wat in de kpn box 12 staat, 192.168.2.43 wat ik heb ingesteld als dat is wat u vraagt.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 17, 2025

De pc, tablet heeft het dus nummer wat in de kpn box 12 staat, 192.168.2.43 wat ik heb ingesteld als dat is wat u vraagt.

Dan is alles goed ingesteld voor KPN modem. Je moet uitzoeken waarom jouw pi-hole niet werkt. Het is al heel raar als hij kpn.com kan niet resolveren.

• Auteur
  • Helper
  • Antwoord
  • December 28, 2025

Waar nu de storing zat, in de pihole, raspberry pi, zal ik nooit te weten komen want ik heb de nieuwste besturing op de raspberry pi gezetĀ en vervolgens pihole opnieuw geĆÆnstalleerd. Alles werkt nu weer als van ouds!Ā 
Ā 

Aan allen die gereageerd hebben, hartelijk dank voor de suggesties en hulp, ik waardeer dat zeer.

• Auteur
  • Helper
  • January 4, 2026

Alles met de adblocker werkt nog steeds perfect, echter ipv6 moet wel uitstaan. Zou hier nog een oplossing voor zijn opdat de adblocker juist ook met ipv6 werkt?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 4, 2026

Alles met de adblocker werkt nog steeds perfect, echter ipv6 moet wel uitstaan. Zou hier nog een oplossing voor zijn opdat de adblocker juist ook met ipv6 werkt?

Bij IPv6 worden vaak DNSv6 servers verstuurd in Router Advertisement. Dus een cliënt kan kiezen uit DNSv6 van DHCP of van RA en kan altijd jouw pi-hole omzeilen. Je moet de M/O flags kunnen zetten op 0/0 (SLAAC) of 0/1 ((Stateless DHCPv6) of de Prefix Delegation helemaal uitzetten. Helaas zijn deze instellingen in KPN modem (nu) niet veranderbaar. De enige mogelijkheid is IPv6 deactiveren in KPN modem, of handmatig IPv6 configuratie bij cliënten instellingen.