Skip to main content
Beantwoord

Rechtstreeks op glasvezel aangesloten Orbi RBR50 krijgt geen IP-adres van NT

• May 23, 2025
  • 35 reacties
  • 522 keer bekeken

Toon eerste bericht

35 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • May 24, 2025

Waar kan ik dat instellen op de orbi? 

https://www.downloads.netgear.com/files/GDC/RBK50/Orbi_UM_EN.pdf

Pagina 27

• Auteur
  • Topper
  • May 25, 2025

Ik heb alles aangesloten zoals het moet. Bekabeld heb ik internet als ik een laptop direct verbind met een utp kabel op de Orbi RBR50.

alleen mijn WIFI doet het niet. De WIFI naam staat wel bij mijn netwerken. Maar geen draadloos internet. 

opstelling: kpn kastje-ORBI-switch

hieronder screenshots hoe ik de orbi heb ingesteld . Heb ik iets gemist aan instellingen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

@Robert-1983- Bij VLAN ID=6 hoort alleen de WAN-port (port 1?) te staan. Indien nodig maak nog een groep VLAN, b.v. ID=1 met de members wireless en LAN-porten.

• Auteur
  • Topper
  • May 25, 2025

Ik heb 4 poorten. De eerste is internet (WAN) en die andere 3 ethernet (LAN). Ik heb de kabel vanaf mijn glasvezel kastje naar de orbi in de eerste poort (geel) WAN. Als ik VLAN ID 6 instel In de orbi dan kan ik maar 3 poorten kiezen voor VLAN 6. De eerste poort (geel) WAN kan ik niet kiezen. Volgens mij als je hier niks selecteert pakt die automatisch de 1e (gele) WAN poort. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

Ik heb 4 poorten. De eerste is internet (WAN) en die andere 3 ethernet (LAN). Ik heb de kabel vanaf mijn glasvezel kastje naar de orbi in de eerste poort (geel) WAN. Als ik VLAN ID 6 instel In de orbi dan kan ik maar 3 poorten kiezen voor VLAN 6. De eerste poort (geel) WAN kan ik niet kiezen. Volgens mij als je hier niks selecteert pakt die automatisch de 1e (gele) WAN poort. 

Maar bij wireless en wires staan ALL, dus daar ligt de fout en je krijgt geen verbinding met wifi. Deze moet NONE en Port 1 te zijn.

• Auteur
  • Topper
  • May 26, 2025

Ik heb alleen de volgende opties bij VLAN regel

toevoegen:

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 26, 2025

@Robert-1983- In dit geval moet je controleren of WLAN ook dezelfde VLAN-ID 6 krijgt. Anders krijgt alleen LAN internet en WLAN niet.

• Auteur
  • Topper
  • May 27, 2025

Ik heb een extra switch (TL-SG105E) aangeschaft voor alleen de aansluiting van het ntu kastje van kpn (poort 1) en de orbi RBR50 (poort 2). De rest van de poorten van deze switch gebruik ik niet.
ik heb een andere switch die op LAN poort 1 van de orbi zit ( waarop alle andere UTP kabels zitten, Philips Hue, Ring deurbel, etc). Deze switch heb ik op de standaard instellingen staan. Op LAN poort 2 en 3 van de Orbi heb ik mijn Orbi satellieten aangesloten. 

nu heb ik de volgende instellingen op de switch (TL-SG105E) gedaan:

en de volgende instellingen op mijn orbi (RBR50) gedaan (VLAN 6 heb ik op disabled staan)

Zoals hieronder te zien heb ik nog geen internet. Wat heb ik gemist en staat niet goed qua instelling? 

• Auteur
  • Topper
  • May 28, 2025

Heeft iemand een idee op mijn vraag van gisteravond? 

• Deelnemer
  • August 16, 2025

Waar kan ik dat instellen op de orbi? 

Ik heb mijn RBR850 direct aangesloten op de ONT van KPN. De PPPoE-instellingen vind je onder advanced > internet setup. Kies dan voorinstellingen zoals hieronder. Je kunt elk willekeurig wachtwoord invullen.