Skip to main content
Vraag

Reverse Proxy via Synology, kan ik andere lokale IP's benaderen?

• June 8, 2026
  • 4 reacties
  • 47 keer bekeken

Hallo,

Ik ben bezig met het reverse proxy verhaal op de Synology NAS (DSM7.3) het werkt perfect (met certificaatje netjes) voor Synology's interne IP adres diensten. bijvoorbeeld Jellyfin welke in een container draait maar bedarderd wordt via het ip van de nas, met poort 8090 uit het hoofd. Enfin het principe van reverse proxy werkt

Echter, als ik een ander IP dan die van mijn NAS wil benaderen dan krijg ik de Synology foutpagina dat hij de pagina niet kan laden. (probeer ook een externe verbinding via de telefoon)

iemand ervaring mee? kan het aan de (KPN V12) router liggen? Heb ook Adguard draaien en bij DNS rewrite "adguard.mydomain.synology.me" doorverwezen naar zijn aparte lokale IP (192.168.2.151, ipv .150)

Dus reverse proxy werkt perfect voor diensten op de NAS maar zou graag ook andere IP's zo willen benaderen. lees uit alle handleidingen dat dit zonder problemen zou moeten kunnen dus wellicht ligt het probleem meer in de KPN router.... ?

Op de kpn router heb ik Aduard ingesteld als dns server en poort 443 en 80 opengesteld naar de nas

4 reacties

rvk01
Slimmerik
  • June 8, 2026

Ik ben bezig met het reverse proxy verhaal op de Synology NAS (DSM7.3) het werkt perfect (met certificaatje netjes) voor Synology's interne IP adres diensten. bijvoorbeeld Jellyfin welke in een container draait maar bedarderd wordt via het ip van de nas, met poort 8090 uit het hoofd. Enfin het principe van reverse proxy werkt

Wat is in het bovenstaande precies “reverse proxy”? Want als jij Jellyfin in docker hebt lopen, met IP van de NAS, dan kan het ook zijn dat die docker gewoon als host netwerk ingesteld staat en poort 8090 gewoon direct naar docker gaat. Daar komt geen reverse proxy bij kijken.

En als de Jellyfin wel een eigen interne docker IP krijgt, dan is het docker die de poort doorzet naar zijn eigen docker container. Ook daar komt jouw “reverse proxy” service niet aan te pas.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 8, 2026

Ik wil graag reverse proxy gebruiken, omdat het een mooie manier is van connecten naar je netwerk van buitenaf. Ipv al je poorten ook open te hoeven zetten en een poort te onthouden. Dus ipv mydomain.synology.me:8096 kan ik dan typen jellyfin.mydomain.synology.me. Daarom draai ik reverse proxy op de nas om dit te regelen.

Ik zoek hier eigenlijk mensen die ook met reverse proxy werken en hier tips voor hebben om andere lokale IPs in je thuisnetwerk te benaderen. Paginas op de NAS met het localhost IP gaan wel goed. Maar ik zou bijvoorbeeld ook een ip camera pagina of zoiets op deze manier van buitenaf willen benaderen.

Dit zit waarschijnlijk niet in de KPN Box 12 zolang 80/443 naar je NAS gaan; daarna ziet de router alleen verkeer naar de NAS. Check in Synology Reverse Proxy of de doelhost echt het LAN-IP van die camera/AdGuard is plus de juiste poort en of dat doel vanaf de NAS zelf bereikbaar is. Test dus eerst via SSH/browser op de NAS naar http://192.168.2.151:poort. Werkt dat niet, dan is het routing/firewall op het apparaat zelf. Werkt het wel, dan zit het in de reverse-proxyregel of in DNS: extern moet je subdomein naar je publieke IP wijzen, intern kun je beter split-DNS/hairpin apart testen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • June 11, 2026

Om mijn nas en andere apparaten in mijn netwerk te bereiken gebruik ik Tailscale. Eenvoudiger optie zou ik niet weten. Je hoeft geen poorten open te zetten.