Skip to main content
Antwoord

Ring deurbel ziet mijn wifi niet

• July 13, 2025
  • 8 reacties
  • 133 keer bekeken

Misschien niet een probleem dat hier hoort, maar ik probeer het toch maar.
Ik heb een ring-deurbel, Deze is volgens het overzicht “verbonden apparaten” verbonden met wifi.
Omdat de Ring zelf zegt dat hij niet is verbonden en ik geen beeld krijg probeer ik hem opnieuw te verbinden.
Hij ziet mijn netwerken echter niet . Niet de gewone en ook niet het extra wifi-netwerk waarvan alleen de 2,4 Ghz optie aan staat.
Als ik op de deurbel druk krijg ik wel de melding op mijn telefoon dat er iemand bij de voordeur staat. Er is dus een actieve verbinding met het netwerk.

Bijzonder is, dat ook de whatssapp op de (oudere) telefoon van mijn vrouw ook geen beeldverbinding gemaakt kan worden. Terwijl ik dat wel kan, ook geen supernieuwe overigens.
Het lukt wel als we op hetzelfde lokale netwerk zitten maar niet als zij een verbinding buiten het lokale netwerk wil maken.

Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn ?

Beste antwoord door Denise van KPN

Dit is wel een gek probleem, ​@weetweinig. Aan de ene kant zegt de Ring deurbel dus geen verbinding te maken. Maar aan de andere kant krijg je wel te zien dat er iemand bij de deur staat, wat impliceert dat er toch verbinding is. Als je deze dan probeert opnieuw in te stellen, vindt de Ring deurbel geen netwerken. Heb je al geprobeerd het modem een herstart te geven? Haal deze van het stroom en wacht minimaal 10 seconden voordat je deze weer aan het stroom zet. Wacht tot het modem volledig is opgestart. Ik hoop dat dit helpt!

8 reacties

• Auteur
  • Helper
  • July 13, 2025

Kan mijn eigen topic niet editen dus via deze weg nog een toevoeging.
Het whatssappen met beeld werkt wel als er geen gebruik gemaakt wordt van wifi. Kan het iets te maken hebben met poorten o.i.d. ?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 16, 2025

Dit is wel een gek probleem, ​@weetweinig. Aan de ene kant zegt de Ring deurbel dus geen verbinding te maken. Maar aan de andere kant krijg je wel te zien dat er iemand bij de deur staat, wat impliceert dat er toch verbinding is. Als je deze dan probeert opnieuw in te stellen, vindt de Ring deurbel geen netwerken. Heb je al geprobeerd het modem een herstart te geven? Haal deze van het stroom en wacht minimaal 10 seconden voordat je deze weer aan het stroom zet. Wacht tot het modem volledig is opgestart. Ik hoop dat dit helpt!

• Auteur
  • Helper
  • July 19, 2025

Ik heb de modem al meerdere keren opgestart maar dat helpt niet. Het lijkt alsof de wifi te verzenden beeld blokkeert, maar weet niet of dat uberhaupt kan.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Als een herstart niet helpt, dan lijkt het me goed het modem een reset te geven. Hiermee worden de instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dit lost veel problemen op.

• Auteur
  • Helper
  • July 22, 2025

Na 3 kwartier met de support van Ring aan de telefoon naar de mogelijke oorzaken gezocht. Uiteindelijk leek de laatst mogelijke oorzaak dat de firewall te "strak” was afgesteld. 
Kon het me niet voorstellen, want ik had daar de laatste tijd niets aan veranderd.

Toch maar in overleg met de support van KPN de firewall veranderd van “aangepast” naar “standaard”.
Bleek dus toch de oorzaak te zijn. 
Verbaast me dat de firewall instellingen dit plotseling kon veroorzaken. Waardoor de instellingen zijn veranderd zal wel een raadsel blijven.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Heb je zelf een keer de firewall aangepast dan? Anders had deze namelijk al op Standaard moeten staan. Gek. Maar fijn dat het hiermee wel is opgelost! Toch benieuwd welke aanpassing er dan was gedaan waardoor het ineens niet meer mogelijk was om de ring deurbel te bereiken.

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • July 23, 2025

• Nieuwkomer
  • August 17, 2025

Altijd om uit te sluiten of het probleem bij je modem ligt of bij de Ring (of welk apparaat dan ook):

Maak van je mobiel een hot-spot, zorg dat je mobiel geen Wifi maar 4 of 5G verbinding heeft.  Verbind dan je Ring bel (o.i.d.) met deze hot-spot.

Als je dan geen probleem hebt, weet je zeker dat de instelling van je modem de oorzaak is.