Skip to main content

Goedenavond,

na ongeveer een half uur moeilijk doen met Ring support kreeg ik te horen dan KPN internet een VPN is en dat ik daarmee geen ring apparaat kan gebruiken.

 

Leuk detail, ik heb al jaren ring meuk aan mijn netwerk hangen en tot een paar dagen geleden werkte dit prima. Echter nu krijg ik continu 406 not acceptable. 
 

Hebben meer mensen hier met het KPN netwerk problemen mee?

Wat zijn de eerste drie getallen van jouw IP adres?

Bij mij is dat 86.86.218.


86.84.35


Dat is gewoon een IP adres van KPN en ik ben dan ook benieuwd hoe ring er toe komt dit IP adres als IP adres binnen een VPN te kenmerken.

Ik hoop dat er snel een moderator zal reageren om hier achteraan te gaan.


@MarcelSt Welkom op het forum. 

Ik zie dat @wjb al een goeie vraag gesteld heeft. Het ip adres is inderdaad een van KPN. 

Ik vraag mij daarom net als hij af hoe het kan dat Ring aangeeft dat het om ip adres binnen een VPN gaat. Hebben zij hier ook meer uitleg bij gegeven? 

Je geeft aan dat het sinds een paar dagen niet meer werkt. Is er iets veranderd in het netwerk, heeft de deurbel wellicht een update gekregen? 

Of is er bijvoorbeeld iets veranderd in de instellingen van het modem? 


Hoi Rutger, na ongeveer 2 uur opnieuw bellen met Ring is er geen uitsluitsel waarom ze vinden dat het een VPN verbinding is. Ze hebben screenshots van de routerconfig gevraagd, van mijn telefoon en pc instellingen maar uit alles blijkt dat het geen VPN verbinding betreft en toch houden ze er stug aan vast.

 

ze geven ook geen uitleg over de wijze van detectie waardoor ik zelf ook niets kan uitsluiten. 
 

Qua updates heb ik in ieder geval niets kunnen vinden.

 

ik ben echter wel klaar met ring op deze manier. Ik ga het wel vervangen met iets anders.


Heb je Ring attent gemaakt op het feit dat jouw IP adres gewoon een IP adres van KPN is.

Je zou ze kunnen vragen naar https://www.whois.com/whois/ te gaan en daar zelf achter te komen.

En anders denk ik toch dat KPN maar eens in verweer moet komen bij Ring.


Heb je Ring attent gemaakt op het feit dat jouw IP adres gewoon een IP adres van KPN is.

Je zou ze kunnen vragen naar https://www.whois.com/whois/ te gaan en daar zelf achter te komen.

En anders denk ik toch dat KPN maar eens in verweer moet komen bij Ring.

Uiteraard maar ze zijn totaal niet geïnteresseerd in de argumenten en volledig overtuigd van hun gelijk. Waar ik vooral ook een probleem mee heb is dat niets meer werkt en je daar zelf achter moet komen. Daar koop je dan voor honderden euro’s spullen en een abonnement van.