Skip to main content

Beste allen,

 

Sinds een aantal weken heb ik 2 KPN wifi versterkers geinstalleerd. Door heel het huis heb ik nu perfecte wifi.

 

Echter, is mijn ring video deurbel pro nu een keer of 6 per dag de wifi kwijt, terwijl de wifi overal (zelfs buiten) enorm sterk is.

 

Ik heb een experiabox v9. Het wifi signaal is door de wifi versterkers van 2,4 ghz naar 5 ghz veranderd, maar 5ghz zou de ring video deurbel ook aan moeten kunnen.

 

Alvast bedankt!

Is dit inmiddels gelukt? Ik loop tegen hetzelfde aan. 


Nee, het is mij nog niet gelukt. Helaas heb ik verder nog geen reacties gekregen op dit forum.


Nee, het is mij nog niet gelukt. Helaas heb ik verder nog geen reacties gekregen op dit forum.

Dat gaan we veranderen! Ik lees online dat de Ring deurbel alleen 2.4Ghz Wi-Fi gebruikt. Als u
de sterkte met uw mobiel meet dan zou de kwaliteit dus hoger kunnen lijken dan dat het 
daadwerkelijk is voor voor de Ring deurbel. 

Als ik dit toch mis heb dan zou het netwerk vergeten en opnieuw instellen voldoende moeten
zijn. De Ring deurbel is het netwerk leren kennen als een 2.4Ghz verbinding. De meeste apparaten verbinden niet automatisch met een 5Ghz netwerk, als die origineel ingesteld is op 2.4Ghz.

*Edit: Ik zag in een andere topic dat u de pro variant heeft, deze heeft wel 5Ghz.
*Edit 2: Dat is dit topic, tijd voor koffie.


Ik heb gisteren met de service medewerker van Ring aan de lijn gehangen. Ik heb alle voorgaande instellingen in de app verwijderd, de Ring app opnieuw geinstalleerd, en daarna 1 minuut het reset knopje aan de zijkant van de deurbel in moeten drukken. Vervolgens het configuratieproces opnieuw gevolgd.

Toen deed alles het weer. Veel succes!