Skip to main content
Antwoord

Rolluiken met de SmartLife app koppelen aan de Box 12 lukt niet

• November 26, 2025
  • 13 reacties
  • 56 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedenavond,

Ik heb sinds vandaag KPN. Installatieging makkelijk totdat ik bij mijn rolluiken aankwam. Deze reageren op smart life app. Ik krijg ze niet gekoppeld aan modem. Ik hebĀ een aparte gast wifi aangemaakt (2.4) en probeer via mijn telefoon eea te koppelen. (Wifi op deze 2.4 en 6g uitgeschakeld). Alle andere apparatuur (op zowel 2.4 alsĀ 5) wordt wel gekoppeld. Wifi is sterk, dusĀ dit lijkt niet het probleem. Wat doe ik verkeerd?

Als iemand het antwoord weet, heel graag!?

Fijne avond

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@Poetry81, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Je probeert dus de rolluiken via de Smart Life app te verbinden, maar dit lukt niet. Je hebt al een Extra Wifi wifinetwerk voor alleen 2.4 GHz opgezet, maar je krijgt ze niet verbonden. Nu ben ik alleen niet bekend met de Smart Life app. Dus het was voor mij ook even zoeken op Google. En daar lees ik dat je de Smart Life apparatuur zou moeten resetten en helemaal opnieuw zou moeten configureren. Hoe dit werkt, durf ik je niet te zeggen. Daarvoor kan je het beste de handleiding van jouw apparatuur raadplegen.

Hopelijk kom je er zo uit! Laat je het weten?

13 reacties

• November 26, 2025

Gast wifi? Bedoel je nietĀ Extra WiFi?

Op het gastennetwerk werkt zulk soort apparatuur vaak niet.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 26, 2025

Oh ja...ik bedoel idd extra WIFI.…

Toch niet helemaal goed opgelet bij het typen...

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 27, 2025

Hi ​@Poetry81, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Je probeert dus de rolluiken via de Smart Life app te verbinden, maar dit lukt niet. Je hebt al een Extra Wifi wifinetwerk voor alleen 2.4 GHz opgezet, maar je krijgt ze niet verbonden. Nu ben ik alleen niet bekend met de Smart Life app. Dus het was voor mij ook even zoeken op Google. En daar lees ik dat je de Smart Life apparatuur zou moeten resetten en helemaal opnieuw zou moeten configureren. Hoe dit werkt, durf ik je niet te zeggen. Daarvoor kan je het beste de handleiding van jouw apparatuur raadplegen.

Hopelijk kom je er zo uit! Laat je het weten?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 27, 2025

Hoi, gelijk even geprobeerd maar helaas. Stekker uit de rolluiken gehaald, Modem even aan/uit gezet. Nog niks…

Nog een ander idee?

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 27, 2025

Zie je in de Smart Life app wel de rolluiken staan?

Wat gebeurd er als je even uitlogt en weer inlog?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 27, 2025

Nee, ik zie ze niet staan. Ik zie een humidifier staan die ik niet eens in mijn bezit heb. (Zeker ergens van de buren).

De app heb ik verwijderd, eerst cache leeggemaakt en weer opnieuw gedownload.

Ā 

Gr

Ā 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmm, dan weet ik het niet, sorry. Ik heb namelijk geen idee hoe je rolluiken kunt resetten. Dit zal je moeten navragen bij de fabrikant.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 29, 2025

Nee, ik zie ze niet staan. Ik zie een humidifier staan die ik niet eens in mijn bezit heb. (Zeker ergens van de buren).

De app heb ik verwijderd, eerst cache leeggemaakt en weer opnieuw gedownload.

Ā 

Gr

Ā 

Je zal ze eerst weer moeten toevoegen in de Smart Life app.

Welk merk/type is het?

Of is het al gelukt?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 29, 2025

Goedemorgen,

Ik hebĀ zowel modem als rolluiken gereset.

(Modem weet ik met zekerheid hoe je deze reset, rolluiken weet ik niet zeker: iig stroom eraf, knopjes ingedrukt houden totdat het snel gaat blinken).

Smartlife app cache geleegd, verwijderd en opnieuw gedownload.

@Ron, merk en type weet ik niet.Ā 

Rolluiken zijn niet zichtbaar in smartlife app. Ze komen niet automatischĀ tevoorschijn en handmatig zoeken lukt ook niet.

Met Ziggo was het zo klaar, een makkie. Dus wat is er nu anders?

Ā 

Goed weekend.

Gr

Ā 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Poetry81 schreef:

Met Ziggo was het zo klaar, een makkie. Dus wat is er nu anders?

Ziggo en KPN werken op andere manieren. Ik denk dus dat de instellingen van Ziggo zijn blijven hangen. En dus zou je de rolluiken opnieuw moeten instellen. Ik weet alleen niet hoe dit werkt, dit zou je moeten navragen bij de leverancier van jouw rolluiken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 3, 2025

Het is uiteindelijk gelukt. Ik dacht dat mijn reset niet was gelukt maar het blijkt dat ikĀ de rolluiken in AP modus moest koppelen en dat ging probleemloos. Dank voor het meedenken!

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ah, super dat het gelukt is!

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 4, 2025

Graag gedaan, en mooi dat het gelukt is.