Skip to main content

Ik heb zelf een mesh netwerk met routers van Amplifi HD routers van Ubiquiti. Ik heb een 1000Mbit aansluiting, maar mijn router haalt slechts 200/250 Mbit als deze rechtstreeks op de Xperia box 12 is aangesloten. Ik heb beide routers al een keer gereset, heb er een gigabit switch tussen gehad, DMZ functie ingeschakeld op de xperia box, bij alles blijft de snelheid gelijk, max 250 mbit. Ik wil graag mijn eigen routers gebruiken omdat de wifi een stuk sneller is, beter bereik per punt hebben en voorzien zijn van ethernet backhaul. Ik had al gelezen dat het onmogelijk is om de xperia box in bridge mode te zetten. Heb ook al overwogen om mijn eigen routers in bridge mode te zetten en ze alleen voor de wifi te gebruiken, maar nog steeds halen ze dan maximaal 250 mbit (interne snelheidstest van de router zelf). Wat kan ik nog proberen om het toch voor elkaar te krijgen???

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Ik heb het zelfde probleem, ik heb de AmpliFi HD router achter Experia 12 Box, met 2 Mesh Points  en bedraad naar extra AmpliFi HD router (ethernet backbone) op bovenste verdieping (en op Mac aangesloten). WiFi van Experia box heb ik uitgeschakeld. 

Via de bedraad netwerk haal ik op de Mac bijna de 1Gb. Wifi in woonkamer bij router in omgeving tussen de 200-400Mb, maar eerder 200 en op iets groter afstand een stuk lager. Welke aanpassingen kan ik doen om WiFi van AmpliFi HD te verbeteren. AmpliFi HD in bridge modus (zonde van de functionaliteiten) maakt geen verschil. 


Ik heb mijn routers inmiddels verkocht na contact met KPN en 2 superwifi punten besteld. Deze kunnen blijkbaar ook bedraad worden aangesloten en ondersteunen tevens wifi 6 (vergeten ze alleen te vermelden op de product pagina), iets wat de Amplifi HD niet doet. Ik krijg ze morgen binnen, ben benieuwd hoe mijn wifi dan is.


Ik heb mijn routers inmiddels verkocht na contact met KPN en 2 superwifi punten besteld. Deze kunnen blijkbaar ook bedraad worden aangesloten en ondersteunen tevens wifi 6 (vergeten ze alleen te vermelden op de product pagina), iets wat de Amplifi HD niet doet. Ik krijg ze morgen binnen, ben benieuwd hoe mijn wifi dan is.

Hoe kom je erbij dat de SuperWiFi's WiFi 6 ondersteunen? Want dat doen ze niet.


Oh lekker dan als dat zo is, dat is mij namelijk vertelt door de klantenservice van KPN

 


Ik heb het zelfde probleem, ik heb de AmpliFi HD router achter Experia 12 Box, met 2 Mesh Points  en bedraad naar extra AmpliFi HD router (ethernet backbone) op bovenste verdieping (en op Mac aangesloten). WiFi van Experia box heb ik uitgeschakeld. 

Via de bedraad netwerk haal ik op de Mac bijna de 1Gb.

Die Mac zit dus aangesloten de AmpliFi?


 

Â