Skip to main content

Ik probeer een nieuw admin wachtwoord in te stellen voor mijn router, en hebt ontekt dat als je een liggend streepje “_” gebruikt, de vereisten waaraan het wachtwoord moet voldoen, niet meer kloppen.

Als ik bv: “mijnwachtwoord123!” typ, dan pakt die hem aan,

maar als ik “mijn_wachtwoord123!” typ, dan zecht ie dat er geen speciaal teken is.

Ervaart iemand anders dit probleem ook?

Ik wil dit melden aan KPN, maar ik vind nergens een contact formulier of een email om naar te sturen, ik krijg aleen maar die chatbot, die hiervoor compleet nutteloos is.

De pagina waarop je het wachtwoord kunt wijzigen:

Daar staat opgesomd welke speciale tekens toegestaan zijn. Liggend streepje staat daar niet bij.

Jij gebruikt gewoon een teken wat niet is toegestaan. Dat probleem kan alleen jij oplossen toch? 😉😬

Nou ik vind het niet echt logisch dat je aleen maar die tekens mag gebruiken. Er staat ook niet vermeld dat je gelimiteerd bent tot die special tekens.

Als er staat “ten minste een speciaal teken” met wat tekens er achter, dan interpreteer ik dat als: Er moet minstens een van die tekens in het wachtwoord voorkomen, en niet dat alle andere er niet in mogen.

Dat is best wel onduidelijk dan, als er een foutmelding zou zijn dat er een niet toegestaan teken gebruikt is, dat zou het al aan pak duidelijker maken.

ondertussen heb ik indd iets gebruikt zonder _ dan

Reageer