Skip to main content

Kan ik een willekeurige router koppelen aan de modem en dan vandaaruit utp-bekabeld mijn brother mfc 490cw aansluiten zodat deze kan fungeren als een netwerkprinter. En zo ja wat is een goede router hiervoor?

Goed plan. Ik heb zelf een routertje van de Action van destijds€11.- . Dat werkt voor een printer prima.


Het beste werkt dit als je de router als AccessPoint kunt aansluiten. Maar daar kun je wellicht ook een switch voor gebruiken, tenzij je ook Wi-Fi wilt. Mocht je ooit van plan zijn er een iTV-ontvanger op aan te sluiten zorg er dan voor de router IGMP Snooping ondersteunt, de genoemde switch heeft dat.


Je kunt toch de printer ook gewoon rechtstreeks aan de Experiabox of KPN Box koppelen? Waarom er iets tussen stoppen?


Beste Nick,

Er loopt al een utpkabel van de modem naar een computer boven. De printer en modem zijn ook op 2 verschillende plekken. Dus die utpkabel gaat in de switch en deze staat dichtbij de printer waardoor ik beide kan verbinden met elkaar


Beste Nick,

Er loopt al een utpkabel van de modem naar een computer boven. De printer en modem zijn ook op 2 verschillende plekken. Dus die utpkabel gaat in de switch en deze staat dichtbij de printer waardoor ik beide kan verbinden met elkaar

Ja switch. Dat is prima. Maar u heeft het over een router in uw start bericht bovenaan. Waarom dat?


Foutje, verwarring van een leek

 


Foutje, verwarring van een leek

 

Een switch is prima. Elke switch is goed in principe. Ik zou wel voor een gigabit switch gaat. En de 100 mb switchen links laten liggen. 

Als je tv ontvangers gaat aansluiten die dan verbinding maken via de switch, dan moet de switch igmp snooping ondersteunen. KPN verkoopt er zelf 1 die dat in ieder geval doet:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129


Thanks Nick