Skip to main content

Ik vraag me nu al een tijdje af of er andere apparatuur bestaat dan een FRITZ!Box om XGS-PON-glasvezel rechtstreeks aan te sluiten en die dan als “eigen” ONT te gebruiken? Een FRITZ!Box zou toch niet de enige zijn waar dat mee kan?

En wederom vermeld ik nog even dat het hier NIET om een AON-glasvezel verbinding gaat maar om een XGS-PON-glasvezel verbinding!

Ik kwam je topic nog even tegen en ik vroeg mij af of je wat wijzer bent geworden? Je kan altijd even een kijkje nemen op de pagina: “Eigen apparatuur instellen en gebruiken” ,  Daar staat ook een pdf met specs waar een modem aan moet kunnen voldoen. IK kan daar alleen niet direct een advies voor een specifiek merk aan koppelen vrees ik.


Ik kwam je topic nog even tegen en ik vroeg mij af of je wat wijzer bent geworden? Je kan altijd even een kijkje nemen op de pagina: “Eigen apparatuur instellen en gebruiken” ,  Daar staat ook een pdf met specs waar een modem aan moet kunnen voldoen. IK kan daar alleen niet direct een advies voor een specifiek merk aan koppelen vrees ik.

Ja, ik ben wijzer geworden maar niet van de “gevestigde orde” in dit kpn-forum. Die proberen mij problemen wijs te maken (hun mening en ervaring op te dringen) die er helemaal niet zijn; andere gebruikers storen; zelf de connectoren aansluiten, zelf glasvezel verleggen; op je bek gaan enz. Glasvezel rechtstreeks aansluiten is nog tamelijk “nieuw” en “onbekend maakt onbemind”.

Maar ik heb mijn “zin” dus doorgezet en ben dus niet op mijn bek gegaan en heb nu naar tevredenheid de XGS-PON-glasvezel zonder kpn ont aangesloten middels een FRITS!SFP+ XGS-PON-module op een FRITZ!Box 5530 fiber.

…… en toen was het stil. Doodstil……………...


Hoe bedoel je dat het stil was? Of dat de '’gevestigde orde'’ je tegen houd? Er is zelfs over de FritzBox 5530 op XGS een heel topic, gestart door de enige echte, uhh, jij. 
 


In dat topic zie je ook dat zelfs moderatoren helpen met uitleg over activeren, dus waarom constant dat wantrouwen of minachting naar KPN? 
Verder heb je net een topic geopend waar je aangeeft dat je ergens woont en daar is blijkbaar geen glasvezel, en hier geef je aan dat het gewoon gelukt is… Zou je kunnen uitleggen waarom je constant negatief bent? Met de kanttekening dat kritisch zijn echt wel goed is en gewaardeerd kan worden, maar op mij komt het over of je alleen maar gal aan het spuwen bent richting KPN.


Hoe bedoel je dat het stil was? Of dat de '’gevestigde orde'’ je tegen houd? Er is zelfs over de FritzBox 5530 op XGS een heel topic, gestart door de enige echte, uhh, jij. 
 


In dat topic zie je ook dat zelfs moderatoren helpen met uitleg over activeren, dus waarom constant dat wantrouwen of minachting naar KPN? 
Verder heb je net een topic geopend waar je aangeeft dat je ergens woont en daar is blijkbaar geen glasvezel, en hier geef je aan dat het gewoon gelukt is… Zou je kunnen uitleggen waarom je constant negatief bent? Met de kanttekening dat kritisch zijn echt wel goed is en gewaardeerd kan worden, maar op mij komt het over of je alleen maar gal aan het spuwen bent richting KPN.

> Verder heb je net een topic geopend waar je aangeeft dat je ergens woont
> en daar is blijkbaar geen glasvezel, en hier geef je aan dat het gewoon gelukt is…

Ik zou willen dat de kpn ook zo oplettend en attent zou zijn……. Ik kruip even in de huid van een goede vriend die niet meer in staat is om dit zelf allemaal te kunnen “behappen" cq “regelen”. Ik heb dat al eens eerder geprobeerd wat wederom in het kpn-moeras van glasvezel is verdwenen en daar dus nooit meer uit te komen.

> Zou je kunnen uitleggen waarom je constant negatief bent?

Nou dat ga hier echt niet opsommen op straffe van verwijdering om niet bij het onderwerp te blijven. De kpn heeft in de tijd dat ze glasvezel hebben aangelegegd zoveel blunders/fouten gemaakt, dat je daar wel een top honderd van kan maken als je alle problemen/fouten “zou kennen”. Maar helaas “ken” je die problemen en fouten niet, omdat hier maar een handjevol mensen van het bestaan af weten van een forum waar ze hun problemen kunnen “melden”. De meldingen hier zijn maar het beroemde topje van een ijsberg.
Natuurlijk worden er fouten gemaakt (is niets mis mee) en zijn er problemen om opgelost te worden, maar niemand is in staat om die fouten of problemen op te lossen en laten de mensen maar in hun eigen sop gaar koken…….


Ik vind het jammer, zowel dat het bij jou (of je vriend) fout gaat maar ook dat je niet verder kan kijken. Als monteur weet ik namelijk best heel erg goed hoe vaak het fout gaat, neem van mij aan dat we daar heus cijfers voor hebben. Maar dan vindt ik het eigenlijk behoorlijk knap hoe goed het wel niet gaat. 'T zijn namelijk bijna 1.000 aansluitingen per dag, en ik denk dat de mensen waar het goed fout gaat het forum ook goed kunnen vinden. Kijk maar naar het iPhone 11 topic, in een maand tijd bijna 3.000 reacties. Dus de stelling dat mensen het forum niet goed kunnen vinden in hun klantreis is denk ik onjuist. Het loopt ontzettend stroef bij jouw vriend, super teleurstellend, maar zoals je waarschijnlijk van de vele monteurs hebt gehoord is het nu aan NetwerkNL om dat te herstellen, en als je een status wilt kun je het best contact met hun opnemen.