Skip to main content
Beantwoord

Samsung S24 OpenVPN via KPN Box 12 naar synology

• 3 februari 2025
  • 7 reacties
  • 53 keer bekeken

Ik wil remote mijn NAS kunnen benaderen. Voorheen deed ik het met l2tp maar de samsung s24 ondersteunt dat helaas niet. 
Het volgende heb ik gedaan om het werkend te krijgen:

• Openvpn geinstalleerd op telefoon
  • openvpn geinstalleerd op synology nas
  • port forwarding aangezet op kpn box 12

Vanaf het LAN een openvpn opzetten gaat goed

Remote een openvpn sessie opzetten lukt helaas niet. In de log zie je dat er eerst contact wordt gemaakt. Vervolgens wordt er een connect geprobeerd. Deze timed uit.

Wie heeft een idee waarom het misgaat?

Beste antwoord door Manocito

Bedankt voor het meedenken. 👍🏾
Openvpn werd geblokkeerd door de interne FW van de NAS

Bekijk origineel

7 reacties

• 3341 reacties
  • 3 februari 2025

Waarschijnlijk maak je verbinding met het lokale ip adres. Dat begint met "192.168.2.". En je moet natuurlijk verbinding maken met het ip aan de buitenkant van de KPN Box. Het WAN ip adres.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 4 februari 2025

Nee hoor, intern maak ik gebruik van het lan subnet. Remote geef ik het publiek adres op van de kpn box 12

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2334 reacties
  • 4 februari 2025
Manocito schreef:

Nee hoor, intern maak ik gebruik van het lan subnet. Remote geef ik het publiek adres op van de kpn box 12

Misschien is Tailscale een optie voor u. Dit werkt zonder het openen van poorten en dergelijke.

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 4 februari 2025

Verkrijgt de Synology NAS zijn IP adres via de DHCP server van de V12 en is er een DHCP reservation vastgelegd?

Kan je eens een screenshot plaatsen van de port-forwarding die je t.b.v. OpenVPN op de V12 hebt aangemaakt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 4 februari 2025

NAS heeft een statisch adres.

De 1e drie forwardings zijn er tbv L2TP

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 4 februari 2025

Laat jouw Synology NAS zijn IP adres via DHCP ophalen bij de V12 en zet deze op de V12 vast met een DHCP reservation. Het lijkt erop dat op de V12 port-forwardings naar een statisch IP adres niet werkt.

Heb je meer apparaten met een statisch IP adres?

Zo ja laat die dan zoveel mogelijk (allemaal) hun IP adres via DHCP verkrijgen.

Kijk ook even naar de DHCP range immers het IP adres moet binnen de DHCP range vallen. Wellicht wil je de DHCP range dan ook groter maken zodat 192.168.2.250 daarbinnen gaat vallen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • Antwoord
  • 4 februari 2025

Bedankt voor het meedenken. 👍🏾
Openvpn werd geblokkeerd door de interne FW van de NAS

Reageer