Skip to main content

Ik gebruik al een 3-tal jaren de Tplink mifi router M7350 voor op de camping. Sluit dan altijd een mobiel abonnement af met onbeperkt data. Al die tijd heb ik geen problemen gehad, nu ging ik voor dit seizoen de boel weer aansluiten, alleen krijg ik op mijn beide Samsung telefoons (als ik de wifi aanzet) ‘Verbonden zonder internet’. Mijn vriendin heeft een Iphone en heeft het probleem niet. Daarnaast kan ik ook gewoon werken op mijn laptop (behalve via VMWare, dat geeft ook problemen). Op de TV kunnen we verder ook alles kijken (NLZiet, Videoland etc), m.u.v. Netflix die geeft een foutmelding N-W-2-5.

Het enige wat ik gedaan heb t.o.v. andere jaren, is mijn netwerk een andere naam gegeven. Wat gaat er mis, of hoe kan ik dit oplossen? Alvast bedankt voor het meedenken.

Welkom op het forum @jvth1973! Ik heb niet direct een antwoord voor je. Ik wil je in ieder geval aanraden de APN instellingen aan te passen. 

Ik heb hier de handleiding voor je gevonden. Via deze website over het instellen van je Mobile Wifi zie je welke instellingen gevraagd worden. 

Wil je laten weten of het aanpassen van de instellingen heeft geholpen?


Hallo Bram en KPN, is er al een uitkomst van deze vraag op het forum. Ik ervaar nu exact hetzelfde probleem met de TP Link M7650. Alle toestellen verbinden maar Samsung-devices niet, terwijl dat voorgaande jaren geen probleem was. Voorgaande jaren echter geen KPN gehad, maar nu wel (althans Simyo, dus via KPN-netwerk).

 

Een oplossing zou zeer wenselijk zijn. Ik heb niet veel opties om APN-instellingen aan te passen.


Ik heb hetzelfde probleem met de Archer MR200 van TP-Link. Alleen de Samsung toestellen kunnen niet met internet verbinden. Wel mijn Windows laptop en iPad. De ISP heb ik al geupgrade naar de laatste versie.


Bij mij werkt het nu ook op de Samsung toestellen, nadat ik in de Router een nieuw dial-up profile heb gemaakt en alle velden op default waarden heb laten staan. Je moet hem alleen een naam geven (in dit geval "kees”.

Hopelijk werken deze settings straks in Frankrijk ook nog.

 

 


Werkt een dergelijke optie die keesvgr aandraagt voor jou ook @svanwijk?