Skip to main content

Ik heb een Samsung Smartphone en draadloze Samsung Speakers die bedient worden via de app Multiroom. Via de app op mijn Apple I pad is dit geen probleem. De smartphone verliest telkens het contact met de speakers, ook nadat app opnieuw is geïnstalleerd, terug gezet is naar fabrieksinstellingen. speakers nieuwste software geïnstalleerd, wife instellingen gereset etc.
Nu krijg ik van Samsung helpdesk het volgende advies: Verander de volgende instellingen in je router; Wijzig je netwerknaam > Wijzig je versie internetprotocol IPv6 naar IPv4 > Schakel je DHCP in  > Openen poorten: poort 445, 443 en 80 openen (nvt bij particuliere klanten).

Ze zeggen zelf dat dit een test is, mijn onderbuik gevoel zegt dat het niets gaat opleveren, KPN helpdesk levert geen ondersteuning bij wijziging instellingen router, moet via Techn. Dienst abonnement wat €5,-- per maand kost. Dit bedrag is op zich geen probleem, maar ik heb het voorgevoel dat dit het niet kan zijn. Heeft iemand raad?

Werken die speakers niet via Bluetooth? 🤔 Zijn dat van die dingen die je op de fiets mee kunt nemen en dat dan iedereen in de regio dan mee kan genieten?


Ik kan kiezen hoe ik ze aanstuur, wifi, blue tooth of desgewenst bekabeling. Nee, op de fiets meenemen gaat niet, betreft model WAM3500.
Het vreemde is bovendien dat de app op de smartphone het wel maandenlang wel gedaan heeft. De gemelde acties hebben vaak kort resultaat, maar als ik dan kort van huis weg ga, gaat het contact verloren  en wordt contact met de speakers niet weer gemaakt.


Goedemiddag @pebo, welkom terug! 
Ik heb zelf niet zo veel verstand van dit soort speakers maar dat je moet port forwarden om ze goed werkend te krijgen lijkt me onwaarschijnlijk.
Wel vind ik dit topic waar er een vergelijkbaar (denk ik) soort speakers gebruikt wordt. Ik quote daar even de oplossing van:

  

Hallo Jordan, ik heb nogmaals KPN gebeld en kreeg een man aan de lijn die ik het verhaal nonmaals uitgelegd heb. Hij was ook een echte muziekfanaat net als ik en hij had 't idee om de frequentie van de versterker hetzelfde in te stellen als de frequentie van mijn Router waarop het eerst wel lukte. Hij heeft mij daarbij geholpen een aantal handelingen te verrichten zodat de frequentie van de versterker op 2.4 MHz stond. En ineens begonnen de speakers te spelen via de TV.
Het is nu alleen zo dat mijn WiFi ontvangst in de huiskamer de helft minder is dan voorheen, maar toch nog 'n redelijk goeie ontvangst van 52 mbt.
Maar dat had die goeie man ook van te voren tegen mij gezegd dat dat eventueel de consequenties zouden kunnen zijn.
Ik was zo blij dat dit probleem opgelost was dat ik niet wist hoe ik hem moest bedanken.
Zo zie je maar dat er ook nog mensen bij KPN werken die met je meedenken zoals jij.
Mag ik jouw ook heel hartelijk bedanken voor de moeite die je voor mij gedaan hebt.
 

Ik lees dit als dat de telefonische collega 5Ghz wifi van de experiabox uitgezet heeft zodat alle apparaten het 2,4Ghz netwerk gebruiken.
Als je wilt kan ik dat op jouw experiabox ook proberen aan te passen, 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hallo Thomas,  klopt het dat wij eergister avond gesproken hebben over het probleem dat ik met de Samsung speakers en app multiroom heb?

 


Hoi @pebo, ik denk dat dat een collega van mij geweest is,:sweat_smile: had je hierover ook al eens met de techdesk gesproken?

Ik vind nog twee topics die hier misschien mee te maken hebben:

Samsung R5 Boxen

Kan speakers niet aan netwerk toevoegen Samsung MultiRoom

 

 

 


Ja, ik heb eergister avond redelijk lang contact gehad met de tech dienst. Heb alleen geen naam en we zouden contact gisteravond voortzetten.  Ben alleen niet weer gebeld.

Het probleem lijkt echter opgelost. Nadat we om 22.00 uur het gesprek beëindigd hebben, heb ik nog een reset op de smartphone van de Wi-Fi instellingen uitgevoerd en toen waren de speakers weer aan te sturen vanuit de multiroom app van Samsung.  Tot dusverre gaat het goed en zijn de speakers niet verdwenen uit de app.


Ah top! Ik hoop dat mijn collega nog contact met je opneemt hierover. Anders kun je ze altijd nog weer bereiken via 0800-0402 :)