Skip to main content

Ook ik werk al vanaf maart 2020 thuis. Ik werk o.a. met SAP, een programma dat al uitvalt als maar heel even de Wi-Fi verbinding wegvalt. Ik heb vorig jaar erg veel problemen gehad met Internet/On Demand tv kijken. Voor die storing heb ik veel monteurs over de vloer gehad en dat is ook naar tevredenheid opgelost. Maar nu ik al bijna 6 maanden thuiswerk merk ik door SAP dat toch de Wi-Fi verbinding af en toe hapert. Zijn er meer SAP gebruikers met dit probleem en zo ja, hebben die nog tips?

 

Bekabeld werken. Het is niet voor niets dat veel bedrijven dit vereisen van hun medewerkers die thuiswerken. WiFi is nu 1 maal heel vaak niet 200 % vlekkeloos stabiel. Bij normaal browsen over het internet of email ophalen geen probleem.


dat klopt, het is inderdaad alleen SAP wat hapert… Rest van de programma's en Outlook werken perfect.

 


De lucht zit tegenwoordig vol met allerlei verschillende soorten draadloze netwerken die regelmatig bij elkaar in het vaarwater zitten. Het is bijna onvermijdelijk dat daar wel eens een kleine hapering op treed.


dankjewel :-)  

 


Ik neem aan dat je een VPN verbinding gebruikt om met SAP te kunnen werken, klopt dat?

Zo ja, dan is de kans groot dat die VPN verbinding verbroken wordt op het moment dat de wifi verbinding wegvalt.

SAP zal waarschijnlijk via die VPN tunnel een verbinding met de database open hebben staan en dan heb je de poppetjes aan het dansen immers ook die verbinding wordt dan verbroken. Dit fenomeen zien we vaker bij cliënt-server toepassingen waarbij het programma op de eigen computer draait en de database centraal staat.


Reageer