Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb een server staan achter een Experiabox V9, met de goede poorten geforward. Deze server is via een VPN of een ander netwerk (op andere locaties) prima te benaderen. Gek genoeg is deze vanaf het lokale netwerk niet fatsoenlijk te benaderen op het publieke IP adres.

Stel ik op mijn PC de DNS zo in, dat deze rechtstreeks naar het lokale DNS (192.168.x.x) van de server gaat, doet deze het ook prima, gebruikt de DNS het publieke IP van ons netwerk, is deze niet fatsoenlijk benaderbaar.

Deze server heeft enkele jaren zonder problemen gedraait, maar dit lijkt sinds enkele weken voor te komen. Wij hebben recent wel sneller internet afgenomen, waarna de problemen lijken te zijn begonnen.

 

Heeft iemand enig idee hoe dit voor zou kunnen komen? (Of hoe dit verholpen kan worden :wink: ?)

Heeft u individuele poorten geforward? Of een poort range?


De server staat momenteel als DMZ ingesteld, maar met het een en ander proberen heb ik ook individuele poort forward regels aangemaakt.

Dit geeft helaas hetzelfde resultaat


U maakt dus geen gebruik van een poort range? Want dat functioneert mogelijk niet goed . 


Nee, voor zover ik kan zien, staan er 2 poorten geforward, waarvan ik vermoed dat dit de decoders zijn. (Ze hebben een vergelijkbare AppName als in dit topic: https://zakelijkforum.kpn.com/internet-bellen-9/poort-forwarding-hdm-cr-00029b-m11614tnj304-10243


Je schrijft:

Stel ik op mijn PC de DNS zo in, dat deze rechtstreeks naar het lokale DNS (192.168.x.x) van de server gaat, doet deze het ook prima, gebruikt de DNS het publieke IP van ons netwerk, is deze niet fatsoenlijk benaderbaar.

Wat bedoelt u met "niet fatsoenlijk"? Werkt het wel maar is het traag ofzo?