Skip to main content

Op aangeveen KPN een nieuwe SIM kaart aangevraagd en geactiveerd in mijn Nokia 6300.

Hierbij uitreraard een (te wijzigen) PIN code ontvangen plus de PUK code.

Zie nu dat (Setting > Security) naast PIN 1 code request ON er ook bij PIN 2 code de request op ON staat. Een PIN 2 code en bijhorende PUK 2 code heb ik niet ontvangen en ik heb ook geen PIN 2 code ingesteld. Is deze PIN 2 code door KPN op de SIM ingesteld en wordt deze door KPN beheerd? Hoe te handelen indien het toestel onverhoopt verzoekt de PIN 2 code in te voeren?

Dick Geuze

Hey @Dick Geuze! Volgens mij kunnen er twee simkaarten in het toestel. Zit er niet nog een oud simkaartje in? 
Je hebt inderdaad maar één simkaart, dus één pincode c0000] en een bijbehorende PUK code.

 


Hallo Lisa. Bedankt voor je antwoord. E zit inderdaad nog een kaartje in de Nokia. Dit is “Memory only’ , dus zonder Pin-/Puk codes en het werd dan ook niet genoemd bij Settingsr/Security op m’n vorige Simkaart. 

Mvgr-Dick


Als je die ‘memory-only’ simkaart uit het toestel haalt, krijg je dus nog steeds de melding ’PIN2 invoeren’ te zien? Dan weten we zeker dat het niet veroorzaakt wordt door die simkaart, maar door een communicatiefout in het toestel (met nieuwe KPN simkaart).Â