Skip to main content

Beste allen,

Ik probeer een extra router te plaatsen achter de kpn box 12. De KPN box heet als ik adres 192.168.2.254. Mijn extra router dient dus als verlengstuk (Lan to Lan). Ik dacht eraan om het in adres van de extra router te veranderen door 1 te verhogen naar 192.168.2.255. Echter dit accepteert hij niet want 254 is de max. Dchp heb ik uitgeschakeld op router 2. Hoe krijg ik router 2 geïnstalleerd als verlengstuk? Er loopt een ethernet kabel van de kpn box naar router 2. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast hartelijk dank. 

Waarom een extra router?

Als het je om uitbreiding van poorten gaat is een switch (mét igmp snooping ivm itv) beter. En voor wifi dan een (extra) accesspoint.


Dank voor je reactie. Het gaat mij idd om Wifi verbetering. De keuze is gevallen op een rputer omdat ik deze nog heb liggen.


Waarom een extra router?

Als het je om uitbreiding van poorten gaat is een switch (mét igmp snooping ivm itv) beter. En voor wifi dan een (extra) accesspoint.

Dank voor je reactie. Het gaat mij idd om Wifi verbetering. De keuze is gevallen op een rputer omdat ik deze nog heb liggen.


Dag @Stan Lee. Van harte welkom hier. Als ik het goed begrijp wil je graag een eigen router gebruiken achter je KPN Box 12. Heb je deze stappen al doorlopen voor het instellen en gebruiken van je eigen modem? Als het niet lukt aan de hand daarvan, raad ik je aan om dit topic van @wjb eens goed door te lezen. Kom je er dan nog niet uit? Geef dan aan waar je precies tegenaan loopt en welk merk en model router je hebt. Er zijn vast andere forumgebruikers die mee kunnen denken. 


Wat is het merk en type van die router?

Kan die in brige of accesspoint mode gezet worden?


Dag @Stan Lee. Van harte welkom hier. Als ik het goed begrijp wil je graag een eigen router gebruiken achter je KPN Box 12. Heb je deze stappen al doorlopen voor het instellen en gebruiken van je eigen modem? Als het niet lukt aan de hand daarvan, raad ik je aan om dit topic van @wjb eens goed door te lezen. Kom je er dan nog niet uit? Geef dan aan waar je precies tegenaan loopt en welk merk en model router je hebt. Er zijn vast andere forumgebruikers die mee kunnen denken. 

Inmiddels 2 experia wifi punten mogen ontvangen van KPN, dus ik ga deze wel even aansluiten. Hiermee zou mijn probleem opgelost moeten zijn. Dank voor jullie reacties 

 


Fijn dat het daarmee voor jou is opgelost, @Stan Lee. Als je toch nog ergens vragen over hebt, stel die dan gerust. 


Reageer