Skip to main content

Ik ben van ziggo naar kpn glasvezel gegaan, heb het laatste modem en dat bevalt allemaal prima. Sinds kort toch de bedrade WiFi versterkers gekregen ivm slechte WiFi op zolder. Ik was ook van mening dat daardoor mijn verbinding met de Growatt WiFi dongel onvoldoende was...ik had een hoge verwachting, zeker na het doen van een speedtest bleek dat mijn WiFi snelheid maximaal op zolder bleek te zijn. Helaas, dongel meermaals gereset, modem ook uitgezet, meermaals gechecked of het wachtwoord wel klopt. Maar lampje blijft snel blauw knipperen. Ik vind dit erg vervelend, heb ook geen slimme meter of zo, en wil gewoon zien of de installatie van 18 panelen goed functioneert.

Waar heeft u de versterkers nu staan?


1 in de meterkast en de ander op zolder.


Hallo @Happy sun 

Hoe stel je hem in, alleen via wijzigen SSID en WiFi paswoord?
Je hebt nu waarschijnlijk een Experiabox V10 of hoger en die heeft een 2.4GHz en 5GHz netwerk.
Je moet de WiFi dongel dan opnieuw instellen via de hotspot mode, er schijnen verschillende versies van die WiFi dongle te zijn dus of die van jou ook zo is in te stellen is even proberen.

Eerst dongle resetten, dan kort op de reset knop drukken om hem in hotspot mode te krijgen, het ledje zou dan constant blauw moeten branden.
Vervolgens je telefoon verbinden met die hotspot en dan via de app opnieuw je WiFi instellen.

Dat kan je als volgt doen, ga naar configuratie, vervolgens inloggen met loginnaam admin en wachtwoord 12345678

WiFi op Auto laten staan en dan op Search klikken, de rest wijst zichzelf denk ik wel.


Hoi GeSP 

 

Ik heb regelmatig de reset knop ingehouden, en idd soms bleef het lampje dan even continu blauw branden, dan staat de dongel dus in de hotspot stand? Raar dat dit niet in elke handleiding staat omschreven….ik ben elke dag te laat thuis om uit te proberen aangezien het dan al donker is. Even geduld tot het weekend.   


Hoi Happy sun

 

Dat die dongel af en toe wel continue blauw blijft branden geeft hoop, waarschijnlijk kan je die dan ook via de hotspot mode instellen.

Misschien dat oudere types dat niet ondersteunen en je nog een oude handleiding hebt.

We wachten af tot het weekend, ik ben benieuwd of het lukt.


Hoi

ik heb vanmorgen geprobeerd verbinding te maken. Continu knippert het blauwe lampje snel. Als ik de keyknop indruk dan blijft deze een aantal seconde nog door blauw knipperen en dan even blijft het lampje continu branden druk ik nog wat langer dan gaat het lampje even uit...duurt even en dan begint het lampje wederom snel blauw te knipperen. Rood brand het lampje nooit. Ik heb helaas nog geen verbinding weten te maken. Hotspot functie, ik heb op mijn iPhone deZe niet voorbij zien komen. Installatie en dongel komen uit midden 2017. Kan ik bij een eventuele nieuwe dongel ook de gegevens terughalen?


Hoi,

Jammer dat deze dongel het blijkbaar toch niet ondersteunt.

 

Of je met een nieuwere ook de gegevens kan terughalen zou ik niet weten, dat kan je beter even aan de leverancier vragen.

 

Je kan nog wel een poging wagen om deze dongel aan de praat te krijgen door tijdelijk de 5GHz WiFi uit te zetten, dat moet je dan doen op de ExperiaWiFi apparaten en als je een Experiabox V10A hebt ook op het modem, bij de andere Experiaboxen wordt WiFi uitgezet zodra je die ExperiaWiFi's aansluit.


Heeft u een Windows laptop die je bekabeld aan kunt sluiten en in de buurt van die do gel kunt plaatsen? Dan kun je op die laptop met een paar muisklikken een hotspot maken. En vervolgens proberen daar die dongel mee te verbinden. Dit om te testen natuurlijk, geen blijvende oplossing.


Hallo, vanmiddag maar weer eens geprobeerd verbinding te krijgen met de dongel. Positief is dat het blauwe lampje geruime tijd continu blijft branden. Dit zou betekenen dat de dongel in hotspot mode staat, maar ik kan deze niet op de iPad, iPhone of laptop vinden. Ik zag wel op de laptop dat het draadloze netwerk op 5ghz stond. Ik heb in mijn experia box nu de 5ghz uitgeschakeld omdat de dongel enkel met een 2.4 ghz werkt. Datalogger configureren met netwerknaam en wachtwoord  en de 200 sec lopen af naar 0 maar geen verbinding, ondanks dat het blauwe lampje continu blijft branden. Iemand nog een tip?


Hallo, als je de 5GHz hebt uitgezet op de Experia WiFi dan zou je op de normale manier moeten kunnen verbinden, dus nog een keer reset uitvoeren van de dongel.

Je telefoon waar de app op staat verbinden met de normale WiFi (zal dan via 2,4GHz gebeuren).

Dan via de app de datalogger toevoegen, je kan dan bij WiFi voor methode 1 kiezen en op Klik hier drukken om automatisch de WiFi naam in te vullen.


Hoe heet het netwerk wat de dongel uit zou moeten zenden? Weet je dat?


Die netwerk naam zou gelijk moeten zijn aan het serienummer van de dongel.


En niet te zien? Bijzonder. Maar dat heeft dan niets met KPN te maken. Heeft u hem gereset?

En wat maakt het uit dat het donker is?


Hij zal nu niets meer kunnen testen, als het donker is dan schakelen de omvormers automatisch uit.


Hij zal nu niets meer kunnen testen, als het donker is dan schakelen de omvormers automatisch uit.

Er word geen stroom meer geleverd, dat snap ik. Maar die WiFi dongel blijft het wel gewoon doen toch?


Kun je dat ding niet gewoon bekabeld aansluiten? 


Hoi vandaag wederom geprobeerd. Nu verbinding weten te maken met hotspot en dit is inderdaad dezelfde naam als de dongel. Vervolgens kom ik er niet uit. Ik zou dan ergens de mogelijkheid moeten hebben om admin in te vullen en 12345678 als pw….echter ik weet deze niet te vinden. Als ik de shinewifi app uitlog en weer inlog met dat wachtwoord dat lukt niet. En dan is er nog een mogelijkheid bij het configureren van de datalogger in de shinewifi app. Echter daar moet je de netwerk naam en wachtwoord van Kpn opgeven. Dat heb ik dus ook geprobeerd, maar als ik verbonden ben met de hotspot, dan kan ik niet opnieuw inloggen op de shinewifi WiFi app  met naam en wachtwoord en het lukt ook niet als ik verbonden ben met de hotspot om de datalogger te configureren door in te loggen met de kpn gegevens. App geeft dan connectie time out aan. Ik heb het gevoel dat ik er bijna ben en iets kleins over het hoofd zie. @ Nick, bekabeld zou ook mijn voorkeur hebben...


Hoi @Happy sun 

 

Connecten naar die hotspot heb je nu dus gedaan via de WiFi instellingen op de telefoon.

Daarna weer terug naar de App, klikken op Volgende en dan Configuratie kiezen.

Hij zou dan automatisch om die inloggegevens moeten vragen.


Hallo,

vandaag weer verder gegaan met proberen. Punt is dat ik de module wel in hotspot mode kan krijgen, ik zie deze ook in mijn beschikbare netwerk. Echter als ik deze aanklik dan maakt deze verbinding al is dit wel een zwakke verbinding. Ik kan overigens geen wachtwoord invullen. Volgens de uitleg zou dit 12345678 moeten zijn. Als ik op mijn telefoon op die hotspot verbinding klik dan krijg ik de volgende melding in mijn scherm:


 

 

 

 

 


De vraag is dus of er eerst iets in de router aangepast moet worden voordat ik verder kan.


Nee, dit is een melding van je telefoon dat hij de WiFi van die hotspot niet veilig genoeg vind, je hoeft dus niets op de router aan te passen.

Als je nu wel connectie hebt kun je de dongel verder instellen via de App.


Oké dat is duidelijk dan.

gekke is dat ik nergens dat admin wachtwoord kan invullen. 
 

stappen die ik nu heb gezet is het volgende: 

dongel continu lampje blauw, deze zichtbaar op mijn mobiel, ik selecteer deze hotspot en maak hier verbinding mee...ik kan nergens een wachtwoord voor deze WiFi connectie invullen. terwijl deze wel een symbool heeft van beveiligd netwerk.

dan als mijn mobiel verbonden is met dit netwerk dan ga ik na de app en selecteer ik configureer WiFi dongel. Maar nou komt het; dan komt de naam niet van mijn router daar te staan maar de naam van de WiFi hotspot waarmee ik verbonden ben. Het lijkt mij aannemelijk dat ik hier wel mijn kpn gegevens invul maar als ik dit doe dan krijg ik alsnog geen verbinding.

Toch vermoed ik dat ergens dat admin + wachtwoord moet invullen. Ik had ook nog een e-mail gestuurd naar het bedrijf die deze installatie heeft aangelegd en aangesloten, deze was helaas failliet gegaan...😔

 

 


Dat admin wachtwoord zou je moeten invullen als je naar Configuratie gaat, misschien is dat dan veranderd.

Dit zou moeten werken maar aangezien je ook niet hoeft in te loggen is dat misschien ook net even anders: