Skip to main content

Ik heb een Mini GPS locator gekocht bij (achteraf) een bijzonder bedrijf. Ik krijg geen antwoorden op vragen en ik ben niet enige begrijp ik. Het gaat om https://walkoutoshop.com/products/2020-upgrade-magnetic-mini-gps-locator?fbclid=IwAR2uShE66PMSk7qWgFjsR0Yh2UWlSYivCM2vbQHoJLMhiErm1Qign0l15Zs

 

Er moet een sim-kaart geplaats worden om het werkend te krijgen begrijp ik. Natuurlijk heeft mijn telefoon al een simkaart voor mijn kpn-abo. Maar hoe krijg ik deze GPS locator werkend? Wat voor soort simkaart? Prepaid? Kost dit geld? Hoe zou dit moeten werken?
Iemand enig idee?

Welkom op ons forum @MaartenBemmel en goed dat je deze vraag stelt.

Als de GPS locator een simkaart nodig heeft dan zou mijn persoonlijke advies zij om er een prepaid simkaart in te doen. 
Voor meer informatie over prepaid, zie deze link: prepaid. Hier kun je ook een prepaid bestellen.


Met wat ik uit de hyperlink aan info zie, is de GPS tracker een soort veiligheid als je auto of (elektrische) fiets e.d. gestolen zou worden, zodat je die kunt opsporen.  Of het volgen van kinderen en huisdieren.

Die tracker zal de GPS data wellicht willen uploaden naar een server, en van daaruit weer in contact staan met jou mobiele telefoon. Dat uploaden naar een server via een connectie met het mobiele netwerk. Daar heb je dus een SIM-kaart voor nodig (prepaid of SIM-only abonnement).

Zie overigens al diverse hiaten in de demo.

Bevestigd achter het klepje van brandstoftank van een auto zal naar ik denk weinig uithalen?
Je sluit hem dan op in een “metalen kastje”. Binnen een “Kooi van Farady” zal zowel mobiele telefonie niet werken alsook GPS-data om vast te leggen.

Het kastje zal toch vrij goed bereikbaar moeten zijn voor zowel GPS satellieten als mobiel netwerk.
Ofwel ergens achter een vooruit en dan bijv. in een kunststof dashboardkastje?

Ben ook benieuwd hoelang de accu meegaat?  Volgens beschrijving iets van 4 weken.
(Lijkt me rijkelijk overdreven. GPS trekt doorgaans best wel wat vermogen of wordt onnauwkeurig).

Als het is bedoeld om bijv. fiets- of wandelroutes vast te leggen, die je recreatief aflegt, kun je net zo goed de opties van je mobiele telefoon gebruiken. Tegenwoordige smartphones hebben bijna zonder uitzondering allemaal GPS ingebouwd. Met  de juiste apps  kun je dat haarfijn vastleggen.


Bedankt voor de antwoorden. Ik zal eens heroverwegen of dit wel zo'n goede keuze was :)