Sinds de update naar V10.C.24.10.03 werkt portforwarding niet meer op Experia10 ZTEEG8GHCC05294.
Bij de update zijn de bestaande instellingen verwijderd.
Moet dus opnieuw mijn thuisnetwerk aan de gang zien te krijgen.
Lukt deels. Twee poorten heb ik open: 80 en 443. Wanneer ik een portforward volgens jullie beschrijving blijven de poorten 8081, 8082 en 8083 onbereikbaar (ik controleer met Open Port Check Tool - Test Port Forwarding on Your Router). . Ik heb het modem reeds tweemaal naar fabrieksinstellingen gereset.
Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic
Ik heb dezelfde softwareversie, ik meende gisteren ook dat ik geen enkele poort kon openen. Het veld “Internet IP” moet wel leeg zijn. Overigens lukt me het niet om poort 25 open te krijgen, rest van de poorten wel.
Bij een reboot zijn de settings wel weer weg, dus het lijkt er wel op dat er een bug in de software zit.
Ook met de nieuwste softwareversie zou je wel poorten moeten kunnen open zetten, @janraaij. Hoe je dit kunt doen, lees je hier: Modems met KPN Software: Port Forward instellen / UPnP aanzetten. Hopelijk kom je er zo uit.
Lukt het niet? Plaats dan enkele screenshots. Dan denken we graag met je mee.
Mijn probleem met het openen van poorten is opgelost.
Niet het modem opnieuw opstarten, niet de fabrieksinstellingen opnieuw toepassen, maar het modem met een pin resetten.
Dank voor de reacties op mijn hulpvraag.