Skip to main content
Antwoord

Sinds ik een nieuwe V10 heb gekregen werkt de bekabelde printer niet meer

• August 14, 2025
  • 10 reacties
  • 95 keer bekeken

Mijn experia v10 box ging stuk. Na installatie nieuwe V10 box doet mijn BEKABELDE printer het niet meer.

Wat moet ik doen

Beste antwoord door Noordzee

JA, klopt! maar de printer is toch op één of andere manier niet te zien voor de computer. Printopdrachten worden niet uitgevoerd. Ik heb zelf het vermoeden dat er ergens een adres niet goed gedefinieerd is. maar ja welk?

Als het goed is, kun je jouw printer ergens op jouw PC selecteren. Anders die mogelijkheid even verwijderen, de printer uitdoen en daarna een nieuwe koppeling maken tussen de PC en de weer aangezette printer. 

@marinus_101 

Heb je de printer alweer opnieuw kunnen installeren? 

10 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 14, 2025

Hallo ​@marinus_101 ,

Je geeft aan dat jouw printer bekabeld is. Ik ga er vanuit dat er een kabel loopt van jouw PC naar jouw printer. In die situatie kun je rechtstreeks vanuit jouw PC de printopdrachten geven. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 14, 2025

JA, klopt! maar de printer is toch op één of andere manier niet te zien voor de computer. Printopdrachten worden niet uitgevoerd. Ik heb zelf het vermoeden dat er ergens een adres niet goed gedefinieerd is. maar ja welk?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 14, 2025

Beste ​@marinus_101 de printer resetten en opnieuw installeren als nieuw uit de doos.

Kan niets met de andere V10 te maken hebben, daar je de printer via USB bekabeld hebt aangesloten en dat gaat buiten de modem om.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 14, 2025

Als het goed is, kun je jouw printer ergens op jouw PC selecteren. Anders die mogelijkheid even verwijderen, de printer uitdoen en daarna een nieuwe koppeling maken tussen de PC en de weer aangezette printer. 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • August 14, 2025

Mijn experia v10 box ging stuk. Na installatie nieuwe V10 box doet mijn BEKABELDE printer het niet meer.

JA, klopt! maar de printer is toch op één of andere manier niet te zien voor de computer.

Het kan zijn dat Windows je netwerk verbinding naar je nieuwe ExperiaBox heeft ingesteld op openbaar.
Dan zijn je andere netwerkapparaten niet zichtbaar.
Controleer/zet dat weer op Privé.

Als het dan toch nog niet werkt de printer netwerkinstellingen controleren of opnieuw instellen.

Edit:
Bij een USB aansluiting zou dat natuurlijk niet uit moeten maken.
Dan gewoon ook de printer setup even opnieuw uitvoeren.

• August 14, 2025

Zit de printer wel echt rechtstreeks op de pc aangesloten? Met een usb kabel? Kijk daar eens goed naar.

Wat is het merk en type van die printer?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 14, 2025

@marinus_101 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • August 15, 2025

Hi ​@marinus_101, welkom hier. Ik zie dat de leden hier jou goed op weg hebben geholpen. 

Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik verwacht dat een verse installatie van de printer dit oplost. Als je ons hier laat weten welke printer je precies hebt, merk en modelnaam/nummer, dan helpen je op weg. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 16, 2025

Ja, de Printer werkt weer.

In het aders stond ergens een 1 wat een 2 moest zijn.

Bedank t voor het meedenken.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 16, 2025

Mooi zo 👍 En graag geholpen natuurlijk.