Skip to main content
Beantwoord

Sinds modemupdate kan ik niet direct contact krijgen met digitaal nestkastje

• 14 februari 2025
  • 11 reacties
  • 166 keer bekeken

Sinds de update van mijn modem op 14 jan. jl heb ik problemen. Mijn digitale nestkastje werkt op 2.4GHz. Voor de update kon ik de app openen en had meteen bereik. Nu moet ik eerst de wifi uit zetten en weer aan, om contact te krijgen. Al van alles geprobeerd. Reset uitgevoerd, (meerdere keren), kpn reset laten uitvoeren (meerdere keren), contact gehad met klantenservice KPN, andere kanalen ingesteld. Nestkastje opnieuw contact laten maken. Wifiwachtwoord gewijzigd.

Op andere adressen waar ik ook op wifi zit, krijg ik meteen contact. Wat kan hier aan de hand zijn.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Wat is het merk en model van het nestkastje en welke app gebruik je? Dan kunnen we misschien eens meezoeken op internet naar een oplossing. 

Wat je misschien nog kunt proberen is een gastnetwerk aanmaken en daarmee het digitale nestkastje verbinden. Dan ben ik benieuwd of je app dan wel continu verbinding kan maken. 

Bekijk origineel

11 reacties

Forum|alt.badge.img+2

Je zou via Extra Wifi een 2.4Ghz only netwerk aan kunnen maken met een unieke SSID en op die manier verbinden.
Ook kan het helpen je firewall van hoog naar normaal te zetten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 14 februari 2025

Dank voor jouw reactie. Helaas hebben beide mogelijkheden niet tot de oplossing gewerkt. Ik moet steeds de Extrawifi 2.4 GHz uitzetten en na het opnieuw aanzetten van de wifi kan ik de app openen.  Maar bij de tweede poging lukt het weer niet.

Forum|alt.badge.img+2

Kun je het nestkastje ook resetten naar de fabrieksinstellingen en dan opnieuw koppelen met het aangemaakte 2.4Ghz netwerk?

Met LSC slimme stekkers werkt dat wel zo namelijk.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 14 februari 2025

Nestkastje heb ik al een aantal keer gereset en al heel vaak opnieuw gekoppeld  aan het 2.4GHz netwerk. Heeft geen resultaat opgeleverd.

Het rare is dat ik bij anderen wel meteen in de app kan. Ook met internet levert het geen probleem op.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Heb je ook al eens geprobeerd om het wifi netwerk op jouw telefoon te vergeten en opnieuw in te stellen? Vaak wil dit helpen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 18 februari 2025

Helaas biedt dit ook niet de oplossing.

Nog steeds moet ik wifi uitzetten en weer aanzetten om in het kastje te kunnen kijken. Moet iedere keer deze procedure herhalen om er in t

e kunnen kijken. Meldingen van beweging en geluid komen wel gewoon binnen.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Je hebt dus Extra Wifi 2.4 GHz aangemaakt, toch? En ben je ook altijd hiermee verbonden, of ben je verbonden met een ander netwerk? Want als je verbonden bent met een ander wifi netwerk, zou het ook moeten volstaan om handmatig te wisselen naar de 2.4 GHz wifi.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 21 februari 2025

Over het algemeen verbonden met 2.4 GHz, maar af en toe gaat het automatisch over op 5GHz. Dan wissel ik weer naar 2.4 GHz . Maar zelfs als staat constant 2.4 GHz aan dan nog moet ik dat eerst uitzetten en opnieuw activeren om contact te maken.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1038 reacties
  • Antwoord
  • 24 februari 2025

Wat is het merk en model van het nestkastje en welke app gebruik je? Dan kunnen we misschien eens meezoeken op internet naar een oplossing. 

Wat je misschien nog kunt proberen is een gastnetwerk aanmaken en daarmee het digitale nestkastje verbinden. Dan ben ik benieuwd of je app dan wel continu verbinding kan maken. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 24 februari 2025

Het is een Nestera nestkast met wifi camera. 

De app heet Nestera Bird Cam.

Ik ga het eens proberen met gastnetwerk. 

Bedankt voor het meedenken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 24 februari 2025

Geweldig Arjan! Het werkt!

Ontzettend bedankt.

Niet langer wanhopig. 😊

Reageer