Skip to main content
Vraag

Sinds nieuwe V10 updaten mijn verfmengmachines niet

• May 13, 2026
  • 2 reacties
  • 56 keer bekeken

Sinds het nieuwe modem er hangt (V10) updaten mijn verfmengmachines niet meer (werken allemaal met Windows). KPN zegt dat ik bij de leveranciers moet zijn en die zeggen weer dat ik bij KPN moet zijn. Als ik mijn telefoon gebruik als hotspot kan ik wel updates binnenhalen. Ikzelf denk dat ik een poort in het modem moet openzetten maar ik heb geen idee hoe wie wat en welke. 

2 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@Marco verf en behang, welkom allereerst bij onze community. 

Dit is nogal een specifieke vraag, maar ik denk graag mee. Ik heb een vermoeden dat de machines alleen werken op de 2,4 GHz frequentie. Zou je dit op je nieuwe modem ook willen instellen? Hoe je dit doet lees je hier: Extra 2,4 GHz wifinetwerk instellen met de functie 'Extra Wifi' Maak daarna verbinding met dit netwerk. 

Hou je me op de hoogte? Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke oplossing. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 15, 2026

​@Marco verf en behang Kan je eventueel meer vertellen over op wat voor manier jou verfmengmachines communiceren met de KPN-modem?

En wat zegt de leverancier of handleiding precies over de netwerkinstellingen voor updates? 

Of heeft de tip van Alex over de 2,4 GHz instelling al geholpen?

In het algemeen hoef je voor een update, waarbij je apparatuur communiceert met een server van de fabrikant, geen poorten open te zetten. Er wordt immers naar buiten gecommuniceerd.Â