Skip to main content

Sinds glasvezel kan mijn homebase van eufy geen verbinding maken met netwerk . Dit geld dus nu ook voor 2 camera's en een deurbel .

Ik kan de homebase ook niet opnieuw toevoegen. De homebase is bekabeld in de router . En op de router zijn alle lampjes groen . Heb ook al alles een x uitgezet enz,,,enz 

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Hi @Rein02! Ik heb voor je gekeken wat hiervan de oorzaak kan zijn. Heb je al geprobeerd de homebase een volledige reset te geven? Dit kan je op de meeste Eufy apparaten doen door de “Sync” knop ingedrukt te houden. Na een tijdje hoor je dan de melding “Homebase is resetting”. Probeer daarna opnieuw te installeren via de app.

Laat je hier weten of het daarmee gelukt is?


Alles gedaan . Eerst alles uit gezet ook router . Kabeltje homebase vervangen . Kabel homebase zit in een switch . Rechtstreeks op router aangesloten . Alles resetten.  App verwijderen. Ap installeren opnieuw inloggen.  Homebase aansluiten. Lichtjes bij ingang knipperen. Homebase base lampje gaat van rood naar wit . Instructies app opvolgen . En dan .. homebase zegt follow instuctions in your app .homebase is ready to set up ..... homebase is unable to connect to the internet . Please check your netwerk unable to homebase 


@Rein02 wat ik je wil vragen is voor de zekerheid te kijken of  het zonder switch ertussen wel lukt. Als dat ook niet lukt laat hier dan weten om specifiek welke apparatuur het gaat. Dan kijken we verder. 🙂


Zonder switch ook geen succes . Had ik ook geschreven.  Dan had ik geweten dat het de switch was . Kpn bix 12 heb ik . En het gaat om de eufy homebase .. een doorbellen en twee type e camera's . Masr dat is niet van belang . Mijn homebase krijgt geen verbinding,  met het internet.  Conect to your internet provider . Maar tot nu toe geeft niemand echt thuis.  En al het zo blijft . Wil ik van het glasvezel af . Ok ga echt geen nieuwe bewakings systeem aanschaffen, alleen vanwege glasvezel. 


Na aansluiting homebase op zoveel verschillende manieren.  Een switch , rechtstreeks op router , andere poort router . Nieuwe verbindings kabel . En bij aanzetten via de app . Houd de knop sync ingedrukt tot u geluid hoord , en dan Homebase is ready to set up.  En dan Homebase is unable to connect to the internet.  Please check your networ , unable to Homebase.…

Help a.u.b ... anders ga ik van glasvezel af .


Kpn bix 12 heb ik .

En had u die al? Of heeft u die sinds glasvezel aangesloten is?


Help a.u.b ... anders ga ik van glasvezel af .

Terug naar de telefoonlijn kan niet meer. Is ook niet de oplossing lijkt me.


Ik denk de oplossing te hebben gevonden.  Het gebeurt bij aansluiten van glasvezel . Dat de eufy homebase het niet meer doet . Ik heb de homebase op een ander adres , op het ziggo netwerk aangesloten. En ook het zelfde probleem.  Homebase kan geen verbinding maken met het netwerk. Dus het is de Homebase.  Om dat het gelijktijdig met de overgang naar glasvezel was . Dacht ik daar aan . Excuses voor het ongemak. 

M.v.g

Rein02


Hallo @Rein02 door de overgang van koper naar glas, idem dito voor de overgang naar Ziggo wijzigt het externe WAN-IP-adres,

Het kan dus heel goed zijn dat jouw apparatuur nog met de oude IP-adressen werkt.

Reset de systemen naar fabrieksinstellingen en installeer als ‘nieuw uit de doos’.

Succes.

 


Hallo @Rein02 door de overgang van koper naar glas, idem dito voor de overgang naar Ziggo wijzigt het externe WAN-IP-adres,

Het kan dus heel goed zijn dat jouw apparatuur nog met de oude IP-adressen werkt.

Reset de systemen naar fabrieksinstellingen en installeer als ‘nieuw uit de doos’.

Succes.

 

Kpn werkt met een andere op range dan ziggo als ik het goed heb. Dus idd heel goed mogelijk dat de apparatuur nog een oud op adres heeft. Hard reset/fabrieksinstellingen moet werken dan. 


Btw tip als je switched van provider of apparatuur. Maak printscreens van de instellingen van je oude router. Handig om snel alles op keus in te stellen (port forwarding) of te zien waar iets mis gaat. 


Ik denk de oplossing te hebben gevonden.  Het gebeurt bij aansluiten van glasvezel . Dat de eufy homebase het niet meer doet . Ik heb de homebase op een ander adres , op het ziggo netwerk aangesloten. En ook het zelfde probleem.  Homebase kan geen verbinding maken met het netwerk. Dus het is de Homebase.  Om dat het gelijktijdig met de overgang naar glasvezel was . Dacht ik daar aan . Excuses voor het ongemak. 

M.v.g

Rein02

Hey Rein,

 

Ben jij toevallig al verder gekomen met een nieuwe homebase? Want ik heb hetzelfde probleem gehad met 2 verschillende homebases van Eufy op het KPN glasvezel netwerk. In 1e instantie deden mijn camera’s & de homebase het wel enkel had ik om de haverklap geen beeld door slechte netwerkverbinding, terwijl mijn camera hier 1 meter vandaan zat én op datzelfde punt had ik super goede internet op mijn telefoon. Iets later nadat ik ze uit de app verwijderde & opnieuw wou toevoegen kreeg ik dit ook niet meer voor elkaar. En toevallig ken ik nog iemand met hetzelfde probleem. Ik denk zelf dat het wél aan de glasvezel ligt. Ben benieuwd wat jou bevindingen tot dusver zijn.


Hier hetzelfde probleem zo ineens geen verbinding meer met internet.

lampje blijft roodbranden van alles geprobeerd maar niks werkt helaas.


Heb nu net een nieuwe homebase gekocht.

ben benieuwd of het daar aan ligt wordt vervolgd


Bij de overgang van koper naar glas wordt er ook een nieuw WAN IP adres verstrekt.

Als dat adres opgeroepen wordt, kan het zijn dat apparatuur nog het oude adres in geheugens of cache heeft staan.

 


Heb nu net een nieuwe homebase gekocht.

ben benieuwd of het daar aan ligt wordt vervolgd

Mocht het niet werken, laat het ons weten!