Skip to main content

We hebben de splitsing van 2,4 mgh en 5 mgh in de experiabox v10 gedaan zoals aangegeven maar nu zijn er apparaten die niet werken of niet goed meer werken, zoals de beveilingscamera buiten is offline en de telefoon binnen (vaste telefoon ) moet worden gebruikt met netnummer. Ook de mobiele telefoon doet niet meer wat gevraagd wordt. Zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad? En hoe hebben zij dit opgelost.

Als je een splitsing doet naar 2.4. GHz en 5 GHz gebruik je daarmee twee verschillende WiFi SSID's.
Wat eerder een gecombineerd enkelvoudig benoemd SSID was voor beide WiFi netwerken.

Zul je nu alle draadloze apparatuur uiteraard ook met een van de twee WiFi netwerken opnieuw moeten verbinden / en wachtwoord voor het betreffende SSID opnieuw moeten ingeven.

Juist een splitsing van WiFi netwerk heeft mij altijd betere en stabielere connecties opgeleverd.
Met welke WiFi router of Access Point dan ook.


Goedendag,

 

Weer een poging gedaan om de netwerken te splitsen. Via de modem zelf kan er ingelogd worden op 192.168.2.254 dan zijn zowel de gecombineerde 2.4/5 ghz netwerken zichtbaar en onder geavanceerd de twee netwerken gesplist.

Als er dan wordt gekozen om de 2.4 ghz netwerk anders te benoemen dan lukt dit wel maar dan veranderd ook het gecombineerde netwerk van 2.4/5 ghz. Het lukt dus kortstondig om een splitsing te maken maar om één of andere reden wordt de combinatie weer gemaakt.

Het inloggen op de wifi zelf lukt niet, verschillende adressen zijn geprobeerd om het wifi punt te benaderen. Kan het zijn dat er firmware moet worden vernieuwd? Of zien wij hier iets over het hoofd?

Ook het 'KPN' inlogscherm kan niet zichtbaar worden gemaakt, alleen zoals gezegd de inlogpagina van de modem zelf.


Heb je bandsteering uit gezet?


Hallo Joep,

Zojuist even gecontroleerd maar de bandsteering staat op uit. Daar is verder niks aan veranderd door ons.

mvg,

 


Weer een poging gedaan om de netwerken te splitsen. Via de modem zelf kan er ingelogd worden op 192.168.2.254 dan zijn zowel de gecombineerde 2.4/5 ghz netwerken zichtbaar en onder geavanceerd de twee netwerken gesplist.

Als er dan wordt gekozen om de 2.4 ghz netwerk anders te benoemen dan lukt dit wel maar dan veranderd ook het gecombineerde netwerk van 2.4/5 ghz.


Hier werkt het gewoon hoor.
Heb je in het menu van de router bij de naamsverandering van het SSID wel op “Toepassen” geklikt?

Hier het SSID voor 2.4 GHz aangepast met de extra aanvulling  - 2.4 GHz

Ter info: Van de scherm afbeelding klopt de huidige datum en tijd niet, omdat ik de Experia Box V10 niet op internet heb aangesloten. Omdat ik een eigen router gebruik (is nog actief aangesloten).
De Experia Box V10  dus alleen even ingeschakeld.  Heb dan alleen “intern” contact met de V10.

Zie de twee verschillende WiFi SSID’s

(Gebruikte firmware versie van de V10  =  V1.01.00T04.0  ).

 

Getoonde WiFi SSID’s in mijn laptop  -  en verbonden met de 5 GHz band.
En omdat de router nu niet is aangesloten met internet,
daarom ook de melding   “Geen internet, beveiligd”

Verder naar onderen in het lijstje  de WiFi SSID    Experia-Box-V10 - 2.4 GHz

Ofwel gewoon twee verschillende WiFi SSID's actief, en apart benaderbaar.
 

 


Bedankt voor de tips, waarschijnlijk toch niet zo snugger geweest om beide netwerken op toepassen te klikken. Het lijkt nu wel gesplit te zijn.

Nu de netwerken zijn gesplit hebben we weer een poging gedaan om het smart device te koppelen en te gebruiken. Nu echter lopen we tegen het probleem aan dat de positie waar deze moet komen te hangen net wel/niet in bereik is van het netwerk. Het beeld is dan traag en schokkerig en soms verbinding die wegvalt.

Zijn er nog manieren om de wifisterkte te verbeteren? De router verplaatsen naar de achterkant van het huis is geen optie helaas. Of moeten we dan een extra router achter in het huis hebben voor de versterking?

Alvast bedankt voor alle tips!


Hi @Haz67, ik denk graag mee. 

Ik ben bang dat je in dit geval zult moeten investeren in een versterker. Wij bieden ze ook aan, maar het staat je uiteraard vrij om een ander merk te kiezen.