Skip to main content

Voordat ik bij Oxxio klant werd had ik de helpdesk geraagd of het mogelijk was om een eigen modem te gebruiken en of ook de SIP gegevens voor telefonie worden verstrekt. Het antwoord was: Ja, zodra je abonnement in is gegaan kan je die gegevens opvragen.

Vandaag ging mijn abonnement in. Eerst netjes ingelogd en alles getest met de Experia v10A: internet en telefonie werkten. Daarna mijn Fritz 7490: ook internet werkt. Telefonie heeft echter de SIP gegevens nodig. 

Dus contact maar weer opgenomen met Oxxio. Dit keer was het antwoord: Nee. En dat ik maar op 'de forums' moest zoeken. 

Ik snap dat ik geen KPN klant ben. Maar Oxxio wijst me toch door naar deze forums. Het bekende van-het-kastje-naar-de-muur principe.

Ik zou het reuze fijn vinden als KPN de sip-tool ook voor klanten-van-de-wholesale-klanten zou openstellen. Dat is mijn wens voor 2021 en natuurlijk vrede op aarde ;)

Wat kan ik verder doen om telefonie met mijn huidige (nieuwe) abonnement en mijn Fritz toch telefonie via mijn 'Oxxio' nummer toch voor elkaar te krijgen? (dus niet Cheapconnect, niet experia in bridge en andere bekende weg oplossingen :D )

Dank voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,
Erwin

Je moet gewoon bij oxxio zijn. Het is maar de vraag of telefonie van oxxio ook door KPN verzorgt word. En dan nog: kpn bied geen ondersteuning aan klanten van oxxio. 


Dank voor je reactie Nick. Ik weet het, echter Oxxio verwijst me naar KPN. 

Ik weet dat KPN geen ondersteuning beidt aan klanten van Oxxio. Maar aangezien Oxxio is klant van KPN en ik bij Oxxio… vandaar. En misschien dat een slimmerik me wel een oplossing kan vertellen ;)

 


Hallo @BogusBogey , KPN als provider is tot nu toe de enigste die de modem- en telefoniegegevens vrij geeft, andere providers doen dat (nog) niet, ook al huren ze capaciteit van KPN als groothandel.

Zo te lezen ondersteunt Oxxio dat dus niet, jammer voor jou.

 


Hi @BogusBogey, welkom hier. 

Ik moet je helaas ook teleurstellen. Wij doen dit als provider inderdaad wel, Oxxio niet zo te lezen. Ook al zou ik dit willen doen, ik kan en mag dit gewoon niet. Wij hebben geen toegang tot klantgegevens van andere providers, ook al kopen deze wholesale diensten af bij KPN. Dat Oxxio doorverwijst naar dit forum is, zacht gezegd, verrassend. 


En het aanvulling: Oxxio is klant bij KPN Netwerk. Dit forum is van KPN provider.

KPN Netwerk en KPN provider zijn 2 verschillende onderdelen van KPN.

KPN provider is bij wijze van spreken klant van KPN Netwerk op dezelfde manier als Oxxio dat is.

En ik weet niet hoe dat werkt met telefonie. Maar dat is gewoon VoIP tegenwoordig natuurlijk, gewoon een internetdienst. Ik zou haast denken dat elke provider dat zelf organiseert. Dat da niet afgenomen word van KPN Netwerk.


Je kunt zelf ook je nummer laten "porteren" naar een VoIP provider als bijvoorbeeld Cheapconnect. Dan kan je het wel gewoon instellen in de frisse box. En dan zet je dus telefonie bij Oxxio stop. Is hoogstwaarschijnlijk nog goedkoper ook.


Klopt. Ik heb al een cheapconnect voip nummer en op de experia is maar ruimte voor een. Er zijn redelijk wat alternatieven als oplossing beschikbaar. Maar iK vind het belachelijk hoe een Oxxio (a/o Youfone) geen sip gegevens verstrekken.


Had ook allang geregeld moeten zijn, maar op KPN na die het nu wel vrijgeeft, schermen ze allemaal met de veiligheid van de systemen die niet gegarandeerd kan worden.

Daarbij kost het de provider natuurlijk geld om het systeem om te gooien en het beschikbaar te stellen, en dat willen ze ook niet, stel je voor, geld uitgeven zonder noodzaak.

Dus tot het gevecht met de ACM verloren is voor ze kunnen ze dit nog steeds maken.


Dus tot het gevecht met de ACM verloren is voor ze kunnen ze dit nog steeds maken.

Er zal nooit een verplichte vrijgave van SIP gaan komen.


Had ook allang geregeld moeten zijn, maar op KPN na die het nu wel vrijgeeft, schermen ze allemaal met de veiligheid van de systemen die niet gegarandeerd kan worden.

Daarbij kost het de provider natuurlijk geld om het systeem om te gooien en het beschikbaar te stellen, en dat willen ze ook niet, stel je voor, geld uitgeven zonder noodzaak.

Dus tot het gevecht met de ACM verloren is voor ze kunnen ze dit nog steeds maken.

Eigenlijk is het een soort van koppelverkoop (dat overigens bij wet verboden is). De Experia staat maar 1 SIP toe en is al ingesteld bij clubjes zoals Oxxio en Youfone. Ze verdienen aan telefonieminuten en willen dus niet dat je Cheapconnect oid gebruikt. Wil je dat wel dan ben je aangewezen op je eigen modem met je eigen Voip provider. 


Eigenlijk is het een soort van koppelverkoop (dat overigens bij wet verboden is). De Experia staat maar 1 SIP toe en is al ingesteld bij clubjes zoals Oxxio en Youfone. Ze verdienen aan telefonieminuten en willen dus niet dat je Cheapconnect oid gebruikt. Wil je dat wel dan ben je aangewezen op je eigen modem met je eigen Voip provider. 

Maar je kunt rustig CheapConnect gebruiken, dat is geen enkel probleem.

Ik bel al jaren via CheapConnect. Het is zelfs zo dat inkomend de telefoontjes via KPN lopen terwijl ik uitgaand met mijn KPN telefoonnummer via CheapConnect bel.


Eigenlijk is het een soort van koppelverkoop

Lees dan dit eerst eens:

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/concurrentie-en-marktwerking/concurrentie-en-afspraken-tussen-bedrijven/bedrijven-met-een-machtspositie/misbruik-van-machtspositie-voorbeelden/misbruik-van-machtspositie-koppelverkoop

Daar staat:

Een bedrijf biedt 2 producten aan, A en B. Voor product A is het bedrijf de enige aanbieder.

Daar is hier geen sprake van.