Skip to main content

Ik heb de SIP-trunk draaien op Asterisk-IncrediblePBX :grin:

 

Ondersteund het KPN VoIP platform bij een forward naar mobiel, het meezenden van het nummer van de inkomende beller? Of klopt het dat ik alléén mijn eigen CID mag meesturen?

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ik heb de SIP-trunk draaien op Asterisk-IncrediblePBX :grin:

 

Ondersteund het KPN VoIP platform bij een forward naar mobiel, het meezenden van het nummer van de inkomende beller? Of klopt het dat ik alléén mijn eigen CID mag meesturen?

Bedoel je dat je een eigen callerID wilt meegeven bij uitgaande telefoontjes?

Dat is niet mogelijk en de reden is dat daarmee de deur opengezet wordt voor spoofing en daar is de laatste tijd een hoop over te doen.

Overigens kan je wel eenvoudig een SIP trunk bij CheapConnect aanvragen (gratis) en daar je een callerID vastleggen.

Je krijgt dan een telefoontje op dat nummer waarbij je de callerID moet bevestigen d.m.v. het ingeven van een pincode. (Dit om spoofing tegen te gaan.)

Op deze manier bel ik uitgaand via CheapConnect terwijl toch gewoon mijn KPN telefoonnummer weergegeven wordt.

Als het goed is kan je meerdere telefoonnummers als callerID's bij die SIP trunk vastleggen en de te gebruiken callerID meegeven bij een uitgaand gesprek.


Ondersteund het KPN VoIP platform bij een forward naar mobiel, het meezenden van het nummer van de inkomende beller? Of klopt het dat ik alléén mijn eigen CID mag meesturen?

 

Binnen de telefonie wolk je eigen CallerID is wel zo netjes.

 

Voor de vraag van

een forward naar mobiel, het meezenden van het nummer van de inkomende beller?

zou het volgende kunnen werken:

  • heb op je eigen mobiel een SIP client
  • laat die SIP client zich melden bij jouw SIP telefooncentrale
  • inkomend gesprek
  • wordt door telefooncentrale geforward met telefoonnummer van beller naar SIP client

Je hebt dan de spoof die je wilt hebben:

  • Je wordt door je eigen telefooncentrale gebeld (via SIP)
  • Je ziet het nummer van de beller.

 

Zulke leuke dingen zijn mogelijk met “SIP naar eigen SIP telefonie centrale”

 

En  KPN doet er mijn inziens verstandig aan om aan mee te werken, want het ge-forwarde gesprek is aan de voorkant van de eigen telefoon centrale  gewoon telefoontikken en na de achterkant van de PBX  een tevreden klant.


Ondersteund het KPN VoIP platform bij een forward naar mobiel, het meezenden van het nummer van de inkomende beller? Of klopt het dat ik alléén mijn eigen CID mag meesturen?

Binnen de telefonie wolk je eigen CallerID is wel zo netjes.

Je kunt in MijnKPN inkomende telefoontjes laten forwarden naar jouw mobiele nummer en dan krijg je de oorspronkelijke caller-ID binnen.

Of een eigen SIP telefooncentrale de oorspronkelijk caller-ID meegeeft is niet iets waar KPN invloed op heeft. Dan zal je bij de leverancier van die SIP telefooncentrale moeten zijn.