Skip to main content

Hallo,

Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik heb sinds kort alles bij KPN (mobiel, tv en internet). Nu heb ik sinds kort last van slechte WiFi op de Expedia WiFi. 
in januari is er een monteur geweest die alles heeft aangesloten. Alles werkte perfect. Hij had ook voor boven een extra WiFi punt gemaakt (via kabel, zwarte kastje). Dit werkte perfect. Tot een maand geleden. Wij hebben toen een stroomstoring gehad en sinds dien is het drama. 
Het volgende probleem doet zich voor: 

Als

wij boven zijn in onze slaapkamer. Hebben wij vol bereik WiFi alleen geen internet (zie foto). Dit is ± 6 meter van de Expedia WiFi. 

Ik heb de volgende dingen al gedaan, een WiFi check via kpn, modem gereset en ook Expedia WiFi gerest. Niks lijkt te werken.
Volgens de WiFi check kunnen ze het probleem niet oplossen en heb ik recht op een monteur. ivm Corona komt er op dit moment geen monteur. 
hebben jullie misschien nog tips of ideeën? 
Kan ik via de kabel of WiFi misschien zelf in de Expedia WiFi komen en daar de instellingen bekijken? Heeft het misschien iets te maken met 2.4 of 5GHZ. Dat een van deze uit staat. 
Ik hoor graag van jullie. 
 

Hi @Roosje2091, wat jammer dat het zo slecht gaat met de wifi sinds de stroomstoring! Afgaande op jouw verhaal, gok ik dat de Experia Wifi een opdonder heeft gehad van die stroomstoring. Je geeft aan dat je hem al gereset hebt, hoe heb je dat precies gedaan? Het je nog een Experia Wifi in gebruik? Of is dit de enige? Als je er 2 hebt, zou je ze dan eens van plek willen wisselen om te kijken of de wifi dan verbetert in de slaapkamer?

Zou je ook je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik even met je meekijken :slight_smile:


Hallo,

Ik heb de Expedia box gereset (dmv knopje) en ook de Experia WiFi. Ik heb hem opnieuw geïnstalleerd via de ‘thuis’ app. Helaas heeft dit geen verbetering gebracht. 
Ik heb maar 1 experia wifi. 
Ik heb mijn gegeven ingevuld. 
groetjes Jeroen


Ik heb ook de internet stekkers eruit gehaald. 


Dank voor het invullen! Als ik de lijn doormeet, zie ik dat je verbinding lekker snel en volledig stabiel is. Het lijkt er dus op dat totaan het modem alles in orde is en dat het probleem alleen speelt met de Experia Wifi. Aangezien het resetten en opnieuw installeren niet helpt, zou ik hem dan ook graag voor je vervangen. Het valt me echter op dat er voor 12 juni een monteur ingepland staat. Ben je daarvan op de hoogte? En zo ja, wat heb je precies afgesproken over dit monteursbezoek met de persoon die de afspraak voor je in heeft gepland?


Bedankt voor je bericht. 
Jullie komen As vrijdag inderdaad. Dit is voor het aansluiten van het glasvezel. Kan deze monteur ook meteen naar mijn WiFi problemen kijken? Dat zou fijn zijn. 


Ah, als je over gaat naar glasvezel, zal dat de snelheid alleen maar ten goede gaan komen :blush:

De monteur die dit komt installeren, zal zich zeer waarschijnlijk niet bezig kunnen houden met de wifi, de afspraak is alleen voor het aansluiten van glasvezel. Toch zal ik met het versturen van een nieuwe Experia Wifi moeten wachten totdat de monteur is geweest, omdat ik geen apparatuur kan versturen als er een monteursafspraak gepland staat op korte termijn. Zou je vrijdag weer bij me aan de bel willen trekken als de monteur is geweest?


Hallo,

De monteur is langs geweesr. Internet beneden en via de kabel is inerdaad super snel. Alleen boven nog hetzelfde probleem. 
De monteur kon er niet naar kijken. 
groetjes 


Mooi dat het beneden nu supersnel is! :smiley:

Ik loop nog steeds tegen het probleem aan dat er een monteursbon openstaat, waardoor ik geen apparatuur kan versturen. Dat is vreemd natuurlijk, aangezien de monteur al lang bij je is geweest. Omdat ik nu zelf niks kan, ga ik nu op zoek naar een collega die deze monteursbon af kan melden! Je hoort van me zodra ik een stap verder ben :slight_smile:


De bon is afgemeld, ik heb je bij deze een nieuwe Experia Wifi opgestuurd! 

Hij is morgen na 14:30 uur af te halen bij de Jumbo aan de Vogelaar 29. Je krijgt een sms van de vervoerder als het pakketje voor je klaar ligt🙂


Heb je de Experia Wifi inmiddels aangesloten @Roosje2091? Ik zie dat het pakketje vanaf gistermiddag voor je klaarligt bij de Jumbo, maar kan niet zien of je hem al op hebt gehaald. Hoor het dus graag!


Hallo,

Ik heb vandaag de nieuwe experia WiFi aangesloten. Ik merkte dat het boven al stukken beter is. 
Kan je trouwens de experia WiFi op een switch aansluiten? 


Ah, top dat je direct een verschil merkt! Het is niet mogelijk om er 1 op een switch aan te sluiten, hij moet verbonden zijn met de Experia Box :slight_smile:


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!