Skip to main content

Hallo,

 

Al enige tijd gebruik ik 3 superhifi naar volle tevredenheid. Totdat ik een gastnetwerk wilde toevoegen. En toen begon de ellende….

 

Dat ging dus niet zo soepel. Harde reset met de spelden via de thuisapp. Klantenservice gesproken. Uiteindelijk is de Experia Box 10 vervangen door de Box 12 omdat ik ondanks het ge-reset steeds maar oude SSID namen zag opdoemen...

 

Voordat ik ik de Box 12 heb aangesloten heb ik eerst alle superwifipunten nogmaals gereset. Tot mijn grote verbazing zag ik meteen weer oude SSID namen verschijnen…. Weer modem en alle superwifipunten gereset….

 

Uiteindelijk brandt alles met groene lampjes en als ik inlog op het modem lijkt alles correct te zijn aangesloten. Maar de Wifi ontvangst is veel slechter dan voorheen. Sterker nog: als ik mijn draadloze superwifi uitschakel is de ontvangst vergelijkbaar. Met andere woorden: de draadloze superwifipunten hebben geen enkele toegevoegde waarde. Bovendien zie ik nog steeds een oude SSID naam verschijnen..

 

Wie heeft er tips&trucs om dit op te lossen?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ja... de oude WiFi netwerknaam staat opgeslagen bij KPN. Na resetten word deze weer opgehaald en ingesteld. Daar heeft de Experiabox, nu KPN Box niks mee te maken. Het omruilen van de Experiabox is dan ook een volkomen nutteloze actie geweest.

U had een Experiabox v10. Hierop werd WiFi automatisch uitgeschakeld bij gebruik van de versterkers.

Bij de KPN Box moet het ook uitgeschakeld worden, maar mogelijk is dit nog niet gebeurd. Check dit even.

Vervolgens... kunt u http://192.168.2.151 bereiken?

 


Hallo Nick83,

 

Dank voor de reactie. Wifi uitgezet op Modem. Wifi valt weg.Heb nu enkel nog wifi mbv een oude TP link Wifi extender (via elektriciteitsnetwerk)die ik voor de gelegenheid uit de kast heb gehaald

 

Grt 


Het lukt niet om in te loggen op Http:/192.168.2.151. wegens foutief ww

 


Inmiddels de hele boel weer ge-reset en alles werkt op gewenste snelheid. 

Het feit dat de wifi van het modem handmatig moet worden uitgeschakeld heb ik nergens kunnen vinden in de handleiding. 

 

Dank voor de tip!


Goed om te horen dat het nu is opgelost. De wifi gaat normaliter automatisch uit, maar dit gebeurd soms niet. De klantenservice had je hierop kunnen attenderen.. Afijn, het is gelukt. Mocht je in de toekomst weer ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden!


Idd, blij dat het is opgelost. Blijft een ander punt van verwarring de harde reset. Ik ga ervan uit dat ALLES naar fabrieksinstellingen wordt teruggezet naar fabrieksinstellingen en dat er geen oude SSID namen blijven opdoemen. Blijkbaar gingen ze daar bij de helpdesk ook vanuit anders had het modem niet te worden hoeven vervangen. Al met al had er een hoop tijd en ellende bespaard kunnen blijven.


Als je de wifigegevens wijzigt via de servicetools op onze site, dan worden deze in motiv opgeslagen. Je kunt ze via diezelfde servicetool weer overschrijven. Het idee hiervan is dat je bij het vervangen van een modem niet alles opnieuw in hoeft te stellen :joy:. Yes! Dit had je heel wat handelingen gescheeld. Excuus daarvoor.

Moet wel toegeven. Het komt sporadisch voor dat ook het wijzigen van de servicetool gegevens niet helpt. Een monteursreset is dan de oplossing, zo niet, dan modemswap! Dus mocht je dit bovenstaande in eerste instantie geprobeerd hebben, dan kan het maar zo zijn dat er correct gehandeld is. 


Volgens mij moet je hoe dan ook je superwifi resetten en opnieuw instellen. Hier gaat het meeste rij in zitten. Meer uitleg over de implicaties van een harde reset was handig geweest. Gelukkig is het issue opgelost.