Skip to main content

hey allemaal,

 mijn zoon is best wel een fanatieke gamer en heeft recent ontdekt dat hij ongeveer 2 dowload en ogenveer 5 upload speed krijgt. hij is aangesloten met een ethernet kabel en het is nogsteeds heel laag. Is er een manier om dat op te kunnen lossen want het is allemaal wel heel laag. zelf merk ik het ook als ik op mijn computer dingen doe. we hebben een experia box v9 ik weet niet of dat wat uitmaakt. op zijn ps4 dan is het allemaal wel wat hoger maar hij heeft recent een computer gekocht en daar is het allemaal heel laag.

 

m.berndsen 

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 

 


Wil je de snelheid met een bekabelde pc meten via www.speedtest.net en daarvan een screenshot plaatsen. Het liefst alleen de pc direct aan de v9.


Wil je de snelheid met een bekabelde pc meten via www.speedtest.net en daarvan een screenshot plaatsen. Het liefst alleen de pc direct aan de v9.

helaas kan ik daar niet voor zorgen. de router staat best ver van mijn computer en ik heb geen kabel die lang genoeg is. mijn zoon heeft een devolo dlan 500mps adaper gekocht. daarmee heeft ie een ethernetkabel in 1 adapter gedaan beneden  een de andere meegenomen naar boven daar in een stopcontact gedaan en daar ook weer met ethernetkabel aan zijn computer gedaan. ik kan even vragen of die daarmee het kan testen en een screenshot kan sturen. 


Doe het dan via de Wi-Fi van de experiabox.  Maar verder wel alles eraf.vooral niet via de Devolo want ik ben bang dat juist die voor problemen zorgt.


Hi @m.berndsen, welkom op het forum!

Is deze pc het enige apparaat waarbij de verbinding zo traag is of merk je dit op meerdere apparaten? Wat voor snelheid meet je met je eigen computer en met bijvoorbeeld je smartphone via de wifi? Als dat allemaal sneller gaat dan de computer van je zoon, zal dit probleem in ieder geval niet bij de algemene verbinding moeten worden gezocht. 

Ik zie dat @Joep1965 al aan heeft gegeven dat hij vermoedt dat dit probleem veroorzaakt wordt door de verbinding via de Devolo en ik snap die redenatie. Op deze manier gaat het internetsignaal via je stroomnetwerk en als daar een verstoring op zit komt het internet signaal niet helemaal goed aan.

Is de Devolo optimaal aangesloten? De manier van aansluiten kan een enorm verschil maken, het is dus absoluut raadzaam om dit zo veel mogelijk ‘volgens het boekje’ te doen :slight_smile:

 


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!

Hoi maja, 

 

Het lag inderdaad aan de devolo, hij heeft het het er tussen uitgehaald een direct met een ethernet kabel via de box geconnect het werkt nu veel beter. Bedankt


Ah, heel fijn! Met een rechtstreekse kabel werkt altijd het beste :blush: Bedankt dat je het nog even laat weten!