Hi,
Â
Sinds 2-3 weken kan ik maar moeilijk verbinding krijgen met mijn beide IP camera's. De camera krijgt dan geen verbinding en gaat op offline, is traag/korrelig of bevriest en/of valt uit.Â
Â
Zowel op WiFi als 4G valt de verbinding weg, maar 4G is hierin het belangrijkste, gezien ik de camera's gebruik voor verlatingsangsttraining van de hond en ik hiervoor buitenshuis moet zijn. Een goede connectie is belangrijk omdat we zijn gedrag moeten analyseren met de trainer. Een continue verbinding is dus noodzaak zo lang als de training duurt (in ons geval nu zo'n 17min. Vandaag heb ik echter bekant 17 min alleen maar proberen te connecten en re-connecten).
Â
Daarvoor had ik nooit problemen.Â
Het zijn twee verschillende IP camera's:
- Petcube PlayÂ
- Eufy Pan & Tilt
Â
Ze staan beide vlakbij de router. De ene binnen 1meter, de ander op max 3meter.Â
Â
Er is al meerdere keren gebruik gemaakt van de WiFi manager maar de WiFi blijft op mijn telefoon geregeld wegvallen.Â
Â
Qua 4G, beide camera's gaan dus geregeld offline, blurry beeld of beeld dat bevriest. Niet handig.
Â
Wat ik al heb gedaan:
- Beide camera's volledig gereset.
- Gecheckt op updates, die waren er niet.Â
- Telefoon gereset
- Gecheckt voor de 4G dekking, die was in orde.Â
- Nieuwe simkaart geïnstalleerd.
- Voor de WiFi verbinding meerdere malen gebruik gemaakt van de WiFi manager.Â
Â
Als mobiele telefoon heb ik een Samsung Galaxy S9.
Â
Hoe los ik dit probleem op?
Ik weet niet of een eigen IP o.i.d. in de modem eventueel nog een oplossing kan zijn, dan graag even stap voor stap uitleg :)Â
Â
Â