Skip to main content

Ik heb beneden perfecte WiFi en ook mijn zoon heeft boven redelijk WiFi maar zodra hij WiFi op mobiel en laptop tegelijk nodig heeft springt mobiel op 4G en verbruikt hij enorm veel data . Vooral nu met online les is het noodzakelijk dat hij op beide apparaten goede WiFi kan ontvangen .

wifi manager diverse keren gebruikt maar hij zegt dat er verbetering is maar we merken het niet 

Hallo @Jackie71 , en als je iedere keer slechts 1 apparaat verbindt, krijg je dan ook die storingen?

Zo nee, dan kan het zijn dat je internetsnelheid niet toereikend is dat de mobiel daarom op 4G springt als de mobiel meent dat de kwaliteit van de wifi te wensen overlaat. Dat automatisch overspringen naar 4G kun je trouwens binnen je mobiel ook uitzetten, want de ene mobiel is kritischer inzake de wifikwaliteit dan de andere mobiel.

Succes.

 


Bedankt voor je reactie . Ik ga dit allemaal controleren bij mijn zoon zijn WiFi 


@Jackie71 Welkom op het forum. 

Ik zie dat @JanD al een aantal goede tips gegeven heeft. Is de situatie hiermee verbeterd? 


We hebben alles geprobeerd en niets hielp . Uiteindelijk na telefonisch contact met KPN. Een extender gekocht .

beetje balen dat ik zoveel producten afneem bij KPN en jarenlang klant ben dat de uiteindelijke oplossing er toch vaak eentje is waarbij er betaald moet worden .

werkt nu wel naar behoren dus dat is een pluspunt.

bedankt voor jullie reactiesÂ